Az online hirdetők leggyakrabban az álkattintásoktól (click fraud) tartanak, mikor versenytársaik manuálisan, vagy valamilyen automatizált eszközzel direkt többször klikkelnek a megjelenő reklámokra, hogy így rontsák le a hirdetés hatékonyságát, és persze így plusz kiadásra kényszerítsék ellenfelüket. Egy a napokban publikált jelent alapján a mobileszközökre írt hirdetési rendszereknél egy másik tényező befolyásolhatja negatív mértékben az elindított kampányokat: az ügyetlenség.
A Harris Interactive és a Pontiflex felmérése alapján ugyanis a mobiltelefon tulajdonok az esetek 47 százalékában csak véletlenül kattintanak/tapiznak a hirdetésekre. Azaz a mobil hirdetési rendszerekben elköltött összeg esetén számolni kell ezekkel a véletlenségből elkövetett klikkelésekkel, s így egy csalóka átkattintási rátával is.
"Tény, hogy a legtöbb ember arról számolt be, hogy sokkal gyakrabban klikkelnek véletlenül a mobil reklámokra, mint megfontolásból. Tehát ha mobilpiaci hirdetők vagyunk, akkor gondoljuk át, hogy ezek alapján akarunk-e indítani egy átkattintás alapú (CPC) kampányt" – vélte Zephrin Lasker, a Pontiflex alapítója.