Az Apple január 27-én bemutatta régóta várt táblagépét, az iPadet. A 9,7 hüvelykes, érintőképernyős készülék sok szempontból hasonlít az iPhone-ra, néhányan már meg is jegyezték, hogy kis túlzással az iPadben a népszerű telefont láthatjuk viszont nagyobb változatban. Az eszköz elsősorban weboldalak böngészésére, levelezésre, elektronikus könyvek (e-bookok) olvasására, multimédiás tartalmak megjelenítésére/lejátszására és játékra alkalmas, ám a hogyanok kapcsán felmerülhet bennünk pár nyugtalanító kérdés. Hasonló megállapításra jutott Rob Griffiths, a Macworld.com újságírója, aki összeállított egy listát arról, minek kellett volna még bekerülnie a tabletbe ahhoz, hogy ne csak tetszetős kialakítása és az újdonság ereje miatt legyen vonzó a felhasználóknak.
Nincs benne videokamera
Az iPadben nincs beépített videokamera. A készülék hardvere, képernyője, 3G- és Wi-Fi-támogatása lehetővé tenné videobeszélgetések lebonyolítását, ám videokamera hiányában ez lehetetlen, pedig a kommunikáció ezen formája ma már igen elterjedt a felhasználók körében. Griffiths szerint az Apple direkt hagyta ki videokamerát, hogy az iPad következő, 2.0-ás változatában újdonságként jelenthesse be. Másrészt nem akar konkurenciát teremteni saját Mac laptopjainak, így viszont a felhasználók kénytelenek lesznek váltogatni a két eszköz között, ami felveti a kérdést, hogy vajon szükség van-e egyáltalán a tabletre.
Egyszerre csak egy alkalmazást képes futtatni
Az iPaden nem lehet egyszerre több alkalmazást megnyitni. Ez azért probléma, mert a felhasználók többsége már megszokta, hogy munka vagy akár szórakozás közben egyszerre több programot futtat, és váltogat az ablakok között, annak függvényében, hogy éppen mire van szüksége. Az iPad esetében erre nincs lehetőség; ha szükség van egy másik alkalmazásra, újra és újra be kell zárni és meg kell nyitni a programokat. Az újságíró úgy véli, a készüléknek nem Mac OS X-szintű multitaskingra lenne szüksége, de két-három alkalmazás egyidejű futtatása praktikus lenne a felhasználóknak.
Nem támogatja a Flash-t
Az Apple szerint az iPad a webre született, mégsem támogatja a Flash-t, ami azért probléma, mert a Flash ma már a legtöbb honlapon jelen van, ha máshogy nem, bannerek, animációk és egyre inkább alkalmazások formájában. Mindez a prezentáció során is kiderült, amikor Steve Jobs egy olyan weboldalra navigált, ahol egy felirat jelezte, az eszközről hiányzik Flash plugin, így a website egy része üresen maradt. Griffiths rámutatott, hogy egy jó netbook - ami teljes mértékben támogatja a Flash-t - olcsóbb a legerősebb iPadnél.
Nem alapfelszereltség a 3G/GPS
Az újságíró az iPad specifikációi alapján úgy véli, a táblagépben ugyanaz a 3G chip dolgozik, ami az iPhone-ban, ami azt jelenti, hogy csak a drágább modellekben lesz GPS-támogatás. Az Apple ugyanis két változatban, 3G-vel és anélkül kínálja az iPadet, ami a térkép- és helymeghatározó funkciók teljes kihasználására vágyó felhasználóknak a készülék alapárán felül további 130 dollárjába kerül; ez az ára a GPS chipnek és az AT&T 3G-s hálózatához való hozzáférésnek. GPS nélkül csak hozzávetőlegesen működhet a helymeghatározás-funkció.
Kompromisszumok a videolejátszásban
Az iPad képes lejátszani a 720p-s HD-videókat, de maximum 576p minőségben tudja kivetíteni a mozgóképet, azaz nem használható bemeneti eszközként a HDTV-khez, legalábbis ha a legjobb minőség elérése a cél. A képernyő felbontása 1024x768 pixel, ami a hagyományos 4:3-mas arányt követi, ám a széles képernyőre optimalizált tartalmak (filmek) lejátszásakor ez azt eredményezi, hogy a kép nem tölti ki az egész képernyőt, alul és felül fekete csíkok maradnak lejátszás közben.
Nagyon várták
Griffiths végül megjegyzi: az iPad nem egy rossz készülék, ám hiányzik belőle néhány alapvető funkció, amelyek nélkül nem nevezhető teljes mértékben webképes eszköznek. Kérdés, hogy a fenti szempontok milyen mértékben befolyásolják a fogyasztókat, hiszen az iPad egy tetszetős, újszerű szórakoztatóelektronikai eszköz, ezért a felhasználók nagyobb része szemet hunyhat a hiányosságok felett. A Solutions Research Group Consultants (SRG) piackutató cég a bejelentés előtt egy nappal készített egy felmérést, amiből kiderül, hogy az USA-ban élő fogyasztók 63 százaléka érdeklődik a készülék iránt, 21 százalékuk pedig már a megjelenés előtt különösen elkötelezettnek vallotta magát. (A csoport egy ezerkétszázas minta alapján dolgozott, a felmérésben 12 évesnél idősebb személyek vettek részt.) Ezek a számok magasabbak, mint az iPhone bejelentésekor mért adatok.