Az interneten zajló e-mail kommunikáció jól meghatározott protokollok (SMTP, POP3), szabványok és ajánlások alapján történik. A csatorna hatékony és kényelmes felhasználásához a résztvevőknek be kell tartaniuk bizonyos szabályokat. A megfelelő működés fenntartása érdekében az internet szolgáltatók is egyre szigorúbb ellenőrzéseket végeznek mail szervereiken, ezzel próbálva a nem kívánatos forgalmat visszaszorítani.
Az Invitel Rt. elektronikus levelező-rendszere a jövőben csak pontosan bejegyzett domainnel rendelkező mail szerverekről fogad leveleket, dinamikus IP címmel, illetve hiányos DNS beállítással rendelkező mail szerverekről nem. Az ezeket a mail szervereket használó feladók automatikus értesítést kapnak a sikertelen kézbesítés tényéről (ezek általában Postmaster vagy MAILER-DAEMON feladójú levelek), amelyben tájékoztatást kapnak az elutasításról, annak időpontjáról és okáról. Ebből a hibás beállításra is következtetni lehet.
Mivel a probléma minden esetben a feladó oldalán (a küldő szerver hiányossága miatt) jelentkezik, a küldő félnek lehetősége van arra, hogy tájékoztassa saját e-mail szolgáltatóját a beállítási problémáról. A mail szervert üzemeltetőknek pedig ellenőrizniük kell a DNS beállításait.