Fura csata folyik a mobil eszközök piacán. Miközben az Apple lassan beteríti a világot, iPod és iPad termékeivel, a Microsoft lepaktált a Nokiával és kiadta az új, egyesített kommunikációs kliensét Nokiára, a Microsoft Communicator Mobile-t. A meglepő a hírben csupán az, hogy a Nokia kommunikátor eladások sosem szárnyaltak, szinte senki sem érti, hogy miért is pont ebben a kategóriában indított ellentámadást a Microsoft.
A közösségi szolgáltatásokra és csoportmunkára tervezett eszközök első darabjai mutatósak, de megjelenésük nem valószínű, hogy hatalmas változásokat hoz majd a fiatalok telefonálási szokásaiban,
A bejelentés már csak azért is tűnik valamiféle erőfitogtatásnak, mert a nagy versenytárs az Apple épp szintén a napokban villantotta meg az iPad eladások első számait.
A számok mindenképpen érdekesek. Az Apple sikere láthatóan töretlen, még egy olyan vitatott terülten is, mint a tábla PC-k világa. A trendi Apple eszközök azonban úgy tűnik vonzóbbak, mint azt bárki is gondolta.
Az iPad a fanyalgó szakértők véleménye ellenére siker lett. A cég két napja bejelentette, hogy április 30-án, mindössze 28 nappal a termék bemutatását követően elkelt az egymilliomodik iPad készülék. Az iPad-felhasználók már több mint 12 millió alkalmazást töltöttek le az App Store, és több mint 1,5 millió e-könyvet az új iBookstore áruházból.
A számok impresszívek, főleg abban a tekintetben, hogy a nagy előd az iPhone annak idején 74 nap alatt hódította meg az első egymillió felhasználót.
A Microsoft és az Apple versengése láthatóan folyik tovább, a megszokott módon. A trendi laza modellek könnyedén elégítik ki az igényességet és különbözőséget demonstráló Apple rajongói közösséget. Valahogy úgy mint az évekig futó reklám üzenetben, a trendi Mac vs. kicsit szögletes, köpcös PC. Mindenki eldöntheti, hogy mi szeretne lenni, s a választás a mobilokban is megmutatkozik.