Csökkent az eladott mobiltelefonok száma, nőtt a veszteség a Sony Ericssonnál. A karácsonyi vásárlási szezonban 24,2 millió készüléket adtak el, kevesebbet, mint az előző negyedévben. Az előző év azonos időszakában még 30,8 millió készülék kelt el. Ezzel párhuzamosan megugrott a veszteség, a harmadik negyedévben regisztrált 25 millió euróról 187 millióra. Ezzel az éves egyenleg 73 millió euró veszteség lett, szemben a 2007-es 1,11 milliárd nettó profittal.
A vállalat a globális gazdasági visszaeséssel indokolta az eredményeket és arra számít, hogy idén is folytatódik a mélyrepülés, főként az első hat hónapban. A veszteség csökkentése érdekében különböző intézkedésekkel évente 180 millió euróval tervezik csökkenteni a költségeket. Anders Runevad alelnök szerint ez nem lesz elég ahhoz, hogy ismét nyereséges legyen a cég: új, menő modellekre is szükség van. A legfelső kategóriás készülékekben pedig a zene, a képalkotás és az internet szolgáltatások egyesítésére koncentrálnak.
Mélyrepülésben a Sony Ericsson
Az eddigi gyenge eredményeinek sorát folytatta a negyedik negyedévben a Sony Ericsson: az előző negyedévhez képest jelentősen nőtt a vesztesége.
Hirdetés
Hirdetés