A Net Applications globális adatbázisa alapján tovább folytatódik az Internet Explorer mélyrepülése. A Microsoft böngészőjének a piaci részesedése ugyanis novemberben 59,26 százalékról 58,41 százalékra csökkent, amely durván 0,8 százalékos visszaesésnek felel meg. Vele párhuzamosan a Firefox is vesztett részesedéséből. Míg október végén a felhasználók 22,83 százaléka használta a Mozilla megoldását, addig ezen összeg november végére 22,73 százalékra változott.
A két domináns alkalmazás gyengélkedéséből a Google Chrome dominált, amely 8,5 százalékról 9,26 százalékra tudta növelni a részesedését, vélhetően az Internet Explorer rovására. A Net Applications emellett egy érdekes adatot is kiemelt. Adatbázisuk alapján ugyanis az elmúlt egy hónapban a Chrome 7.0 a piackutató cég történetének második legnagyobb növekedését produkálta. Részesedése az októberi 2,36 százalékról 8,02 százalékra nőtt. A kicsivel kevesebb mint 6 százalékos bűvölése ráadásul hajszál híján elegendő volt ahhoz, hogy megközelítse a Firefox 3.6-ot, amely anno 6,09 százalékos növekedésre volt képes 2010 márciusában.
Föld legnépszerűbb böngészője, előnye ráadásul tovább nőtt a versenytársaihoz képest az elmúlt hónap során (29,01 százalékról 32,83 százalékra). A webfejlesztők számára pedig jó hír, hogy az IE8 terjedésével párhuzamosan a már eltemetett IE6 részesedése első alkalommal süllyedt globális mértékben 15 százalék alá (14,55 százalék). A böngésző erejét továbbra is Kínából nyeri, ahol az Internet Explorer hatos kiadása még mindig 45,2 százalékkal rendelkezik. Roger Capriotti az Internet Explorer vezető termékmenedzserének elmondása alapján ez is jó eredmény, mivel augusztusban még a kínaiak 50,5 százaléka használta az üldözött böngészőt.
a Windows hivatalos blogján Roger Capriotti, akinek az elmondása alapján a céges XP-knek csak 20 százalékán van már csak az IE6 telepítve.
Végezetül érdekesség még, hogy a globálisan is mérhetővé vált a még béta állapotú Internet Explorer 9 részesedése. A redmondi szoftvercég legújabb üdvöskéje már 0,38 százalékos piaci részesedéssel bír, amelynek a különböző kiadásait elmondásuk alapján 15 millió alkalommal töltöttek le.