Az Egyesült Államok és a világ internethasználóinak csupán a töredéke csatlakozik mobileszközön keresztül a webre, de számuk egyre nő, a Microsoft szerint pedig az egyre erősebb telefonok és a gyorsabb hálózatok új szolgáltatások elindítását és tartalmak megjelenését teszik lehetővé. Phil Holden, a Microsoft mobil webes szolgáltatásokért felelős igazgatója szerint új harc és új frontvonal alakul ki a mobil telefonok tekintetében.
A Microsoft új mobil portálja, a mobile.msn.com híreket, sport információkat, szórakozási lehetőségeket kínál, valamint hozzáféréseket olyan szolgáltatásokhoz, mint az e-mail, a keresés, a térképek, vagy az azonnali üzenetküldés. Amikor egy felhasználó belép a portálra, az MSN platform észleli, hogy milyen mobileszközzel csatlakozott, és arra az adott eszközre optimalizálja a képernyőt - például különböző képernyőméretekre különböző betűméretet állít be.
A Sterling Market Intelligence and Opus Research becslése szerint az amerikai mobilinternet felhasználóinak száma a jelenlegi 32 millióról 2011-re megháromszorozódik, vagyis 110 millióra nő. Ezen a területen sok a versenytárs, a Google és a Yahoo is részesedést szeretne ebből a piacból. A cégek a mobil hirdetési piacért versengenek - becslések szerint a 2007-ben 3 milliárd dollárt érő piac 2011-re meghatszorozódik, és 19 milliárd dollárt fog majd érni.
A Microsoft az MSN portál megújítását az Apple iPhone-jának megjelenése elé időzítette: a június 29-én a boltokba kerülő iPhone a hírek szerint teljes értékű Safari böngészővel lesz felszerelve, a weboldalakat tehát gond nélkül lehet vele böngészni, kicsinyíteni vagy felnagyítani.