Mint ismeretes, a HP óriásit bukott az Autonomy tavalyi felvásárlásával. A brit szoftverfejlesztő vállalatot 2011 októberében, 11,1 milliárd dollárért vásárolta fel, az akkor még Leo Apotheker irányítása alatt álló Hewlett-Packard.
A szakértők már akkoriban is úgy vélték, az ár túl magas, hiszen sem az Autonomy nyeresége, sem az éves forgalma nem indokolt ekkora összeget. A HP-hoz az SAP-tól érkező Apothekert a részvényesek el is üldözték a cégtől. Az ex-CEO az ügy kapcsán kiadott állásfoglalásában kijelentette, nem csak ő, hanem a teljes vezetőség hibáztatható az Autonomy blama miatt, hiszen egyhangúlag támogatták a felvásárlást.
Az egyébként is történelmi mélységekbe zuhant HP még nehezebb helyzetbe került, mikor kiderült, a felvásárlás miatt kénytelenek 8,8 milliárd dolláros veszteséget elkönyvelni a negyedik negyedévben. A hír hatására a cég részvényei 13 százalékot zuhantak egyetlen nap alatt.
A HP a lufi pukkanásakor a megtévesztett ügyfél álláspontjára helyezkedett, az FBI-nál, az amerikai és a brit hatóságoknál és tőzsdei felügyeleteknél is megpróbált panasszal élni az Autonomy volt tulajdonosai ellen, mondván: azok meghamisították a cég üzleti eredményeit annak érdekében, hogy magasan tartsák a vételárat.
Az Autonomy alapítója, Mike Lynch természetesen minden vádat visszautasított, és felhívta a figyelmet arra, hogy a HP 300 képviselője mellett a KPMG, a Barclays és Perella Weinberg is átvizsgálta a könyvelést. Az nehezen képzelhető el, hogy a vélelmezett csalásokra eddig ne derült volna fény, főleg, mivel az Autonomy könyvelési gyakorlatát több elemző is kritizálta a múltban. Sokan úgy vélik, a HP a botránnyal a saját problémáiról próbálja elterelni a figyelmet.
A HP friss bejelentéséből viszont kiderült, hogy azért az Autonomyt másra is használni kívánják.
A “digitális univerzum” hihetetlen mértékű növekedése - 2015-re várhatóan eléri a 8 zetabájtot - hatalmas kihívást jelent adattárolási és kezelési szempontból. A HP megbízásából végzett kutatások kimutatták, az üzleti vezetők több mit a fele érzi úgy, cége nem rendelkezik megoldásokkal a Big Data lehetőségeinek kiaknázására, és mindössze 10% nyilatkozta azt, hogy a vállaltuk már jelenleg is beépíti a strukturálatlan adatokat a céges információvagyonba, folyamatokba és stratégiába.
A HP két leányvállalata, a HP Vertica, valamint az eddig csak nagyon sokba kerülő Anatomy új megoldásai, kiegészítve a HP konvergens infrastruktúra-megoldásaival és szolgáltatási tapasztalataival, lehetővé teszik a strukturált, félig strukturált és strukturálatlan információk 100 százalékának hasznosítását.
Az Autonomy Marketing Performance Suite segítségével a marketing szakemberek képesek az ügyfelek valós időben történő megismerésére és megnyerésére. Az Autonomy intelligens adatkezelő rétegére épülő alkalmazások képesek felismerni a koncepciókat, mintákat és ötleteket a strukturálatlan információkban, így segítve a vállaltokat az árbevétel növelésében.