Jó esély van rá, hogy a home office a koronavírus-járvány lecsengése után is velünk marad, és a Microsoft most egy olyan eszközt jelentett be, amely jelentősen megkönnyítheti a távmunkások életét. A Viva "dolgozói tapasztalat platform" segít kialakítani és megszilárdítani a munkatársak közötti személyes és munkakapcsolatot akkor is, ha fizikailag nincsenek egy térben. Nem meglepő módon a megoldás eszközei szorosan integrálódnak a Microsoft 365-tel és a Teams-szel.
A Viva több részből tevődik össze. A Connections a Teams app megszokott szokásos kommunikációs lehetőségeit nyújtja, az Insights viszont betekintést nyújt abba, hogy vagyunk éppen, és segít abban is, hogy megteremsük a munka és a magánélet egyensúlyát. A tudásközpontú Learning összegyűjti a rendelkezésre álló oktatási szolgáltatásokat, valamint a cég saját kurzusait, a Viva Topics pedig mindezt egy olyan "tudásfelfedező" rendszerrel egészíti ki, amely felszínre hozza a beszélgetések és a dokumentumok fontos információit.
Természetesen időbe telik, mire a Viva összes mozaikkockája a helyére kerül. Jelenleg még csak a Topics van készen, az Insights és a Learning a nyilvános, illetve privát betekintő fázisnál tart, a Connections pedig csak az év később részében kerül a nagyközönség elé.
A Microsoft célja a Viva elindításával az, hogy lefedje a munkán kívüli területeket is, és elejét vegye annak, hogy felhasználói a 365 és Teams helyett például Google G Suite-jára váltsanak. Ugyanakkor az újdonsággal valóban fontos problémát vesz célba. Ma még ugyanis a dolgozóknak sokféle appot és szolgáltatást kell használniuk ahhoz, hogy kapcsolatban maradjanak egymással, és jól informáltak legyenek. Ha a Microsoftnak sikerül egy elegáns és összecsiszolt integrált megoldással előállnia, ezzel valóban kellemesebbé teheti a távmunkával töltött mindennapokat.