A HP ma közzétett kutatási eredményei szerint a nyomtatót vásárló európai kis- és középvállalatoknál (KKV) egyelőre még nem a környezettudatosság az elsődleges szempont.
Az 1200 európai döntéshozó bevonásával zajló felmérésből kiderült, hogy bár a vásárlók 75 százalékát befolyásolják valamilyen mértékig a környezeti tényezők, kevesebb mint egytizedüknél (8%) ez a legfontosabb kritérium új nyomtató vásárlásakor, és a megkérdezettek kevesebb mint egyharmada lenne csak kész felárat fizetni egy környezetkímélőbb termékért. Sok vállalkozás érdeklődik a környezetvédelmet jobban szem előtt tartó megoldások, programok iránt, de a a piaci nyomás miatt egyelőre nem a környezetvédelem az első szempont.
A HP kiemelt hangsúlyt fektet a témára és igyekszik megkönnyíti ügyfelei számára a környezettudatos működést. Ezt a célt szolgálja például a HP Planet Partners újrahasznosítási szolgáltatás vagy az Energy Star illetve Blue Angel címkékkel ellátott termékek bevezetése. A cég felmérése szerint a végső döntés előtt a válaszadók 45 százaléka megvizsgálja a szállító újrahasznosítási programját.
A megkérdezett európai cégek 46 százaléka rendelkezik valamilyen környezetvédelmi szabályzattal, 43 százalékuk viszont egyáltalán nem szabályozza ezt a kérdést. Mintegy harmaduk nem is tervezi környezetkímélő jellemzőkkel rendelkező termékek beszerzését a következő két évben.
Kilencven százalék működtet valamilyen környezetbarát papírfelhasználási programot: pl. ösztönzi a kétoldalas nyomtatást (49%) és az újrafelhasználást vagy újrahasznosítást (53%). A környezetbarát papír beszerzésére azonban csak 20% vezetett be hivatalos céges előírást.
A környezettudatos magatartást a környezetkímélő termékek versenyképes árazása ösztönözné a leginkább. Hatvan százalék nyilatkozott úgy, hogy ez megváltoztatná jelenlegi beszerzési szokásait. A válaszadók egyharmada (28%) alaposabb tájékoztatás vagy oktatás esetén is hajlandó lenne felülvizsgálni gyakorlatát.
A felmérésből az is kiderült, hogy az ügyfelek egyre jobban ismerik az energiafogyasztási termékminősítő programokat (pl. EPEAT, Blue Angel, Energy Star). Az Energy Star címkét a megkérdezettek egyharmada ismeri.