Két nemrég megjelent felmérés alapján a Bing az elmúlt hónapokban tovább növelte a részesedését a tengerentúlon, és habár a Google-nek egyelőre nem kell féltenie a trónját, a Microsoft keresője a jelek szerint már néhány felhasználót elcsábíthatott a nagy riválisától. A Bing márciusban ugyanis a ComScore felmérése alapján 0,2 százalékkal növelte piaci részesedését az Egyesült Államokban (11,7 százalékra), miközben a Google 0,4 százalékos csökkentést volt kénytelen elkönyvelni e téren, 65,1 százalékra visszaesve. Persze ez lehet egy apró kilengés is, de jelzi, hogy egyre több amerikai felhasználó fedezi fel az új keresőt.
Ráadásul míg fennállásának 10 hónapja alatt a Bing leginkább a Yahoo kárára növekedett, a redmondi szoftvercéggel partneri szerződésben álló kereső márciusban hosszú idő után meg tudta állítani a negatív trendet, 1 százalékkal növelve (16, 9 százalékra) részesedését, a Google apró botladozását kihasználva.
Ha a negyedéves trendeket nézzük, akkor viszont a Yahoo képviselői nem lehetnek túl elégedettek. A piaci részesedés csökkenése mellett ugyanis a kereső részesedése az amerikai reklámtortából 22,7 százalékról 18,7 százalékra visszaesett 2010 első negyedévének a végére, míg a szponzorált linkekre való átkattintásoknál is 20,5 százalékra csökkent a piaci súlya (a 2009 év végi 22,7 százalékról) az Efficient Forintier tanulmánya szerint. Vergődését ezen esetben is a Bing használta ki, amely a reklámköltéseknél 6,5 százalékra, a fizetett hivatkozások kattintás számánál 5,5 százalékra növelte piaci részesedését. Így egy év alatt mindkét kategóriában 45 százalékos növekedést tud elkönyvelni a Microsoft keresője, amely ha a részpiacokat nézzük, legdinamikusabban az utazási szektorban nőtt: 9,1 százalékos részesedést tudhat magáénak, ami a tavalyi első negyedévhez képest 160 százalékos növekedésnek felel meg.
A tengerentúlon a Google e területen is őrzi domináns szerepét. A fizetett linkek átkattintásainál és a reklámköltéseknél is 75 százalékos piaci súlyt tudhat magáénak. Habár ha a megtérülési mutatókat (ROI) nézzük, akkor már van miért aggódniuk a Google képviselőinek. A Bing ugyanis e területen 22 százalékkal jobban teljesít, mint a fő riválisa. A Yahoo hirdetőinek viszont a Google-höz viszonyítva 23 százalékkal rosszabb megtérülési mutatóval kell számolniuk. Az Efficient Frontier jelentése szerint ugyanakkor a keresőkben megjelent szponzorált linkek kapcsán is érződik a válság, a hirdetéseknek ugyanis összességében javult a ROI mutatójuk, vagyis a reklámozók minden jel szerint racionalizálták szponzorált linkjeiket, javítva azok relevanciáját, és csökkentve az átkattintásokként fizetett összeget (CPC).
Hazánkban e közben a Microsoft keresője csak körülbelül 1 százalékon toporog, amely nem túl meglepő. A béta állapotú magyar Bing ugyanis gyakorlatilag nem más, mint az átnevezett Live Search, ami miatt még félkésznek sem nagyon lehet nevezni. A tengerentúlon már elérhető újdonságokat így nem is érdemes keressük, csak úgy próbálhatjuk ki őket, ha a lokalizációt átállítjuk az Egyesül Államokra. "Habár a magyar felhasználók jelenleg is használhatják a Bing keresőjét, nem élvezhetik mindazon funkcióját, amelyet az Egyesült Államokban élők már elérhetnek. Hogy ez mikor változhat, azt még nem tudom jelenleg megmondani" - nyilatkozta a PC World kérdésére korábban Milka Privodanova, a Microsoft keresőüzletág- és üzletfejlesztési vezetője.