Jó hónapot tudhat maga mögött a megújult Google Chrome, és az Internet Explorer 8 a Net Applications adatbázisa szerint. Előbbi múlt szeptember óta a legnagyobb növekedést produkálta. Piaci részesedését egy hónap alatt 27 százalékkal növelte: 1,4 százalékról 1,8 százalékra.
A márciusban debütált új Internet Explorer készítői azonban talán még elégedettebbek lehetnek, hiszen böngészőjük 91 százalékkal növelte piaci részesedését. 3,7 százalékról 7,6 százalékra. Így felzárkózott az összetettben harmadik Safari (8,43 százalék) mögé.
Persze ezen eredményhez komolyan hozzájárult, hogy a Microsoft a felhasználók gyors áttérítése miatt április végétől automatikus frissítésként kínálja új böngészőjét, amelyet a jelek szerint sokan telepítettek is. Egyébként nagy valószínűséggel hasonló okok miatt júliusban egy újabb lökést kaphat, mikor a Windows Server Update Services frissítésen keresztül az IE8 immár a cégeknél is automatikus frissítésként fog jelentkezni.
A Net Applications ráadásul elismerte, hogy korábban pontatlan adatokat jelenített meg az IE8 elterjedtségét illetően. A zavart az Explorer "kompatibilis módja" okozta, amely miatt e böngészőket a rendszer IE7 böngészőnek vélte. E hónapra azonban korrigálták az apró hibát, amely szintén hozzájárulhatott a piaci részesedés 91 százalékos növekedéséhez.
A Microsoft számára azonban rossz hír lehet, hogy az Internet Explorer korábbi verziói veszítettek piaci részesedésükből, s így összességében az összes verziót összevéve 0,6 százalékos piacvesztést könyvelhetett el a redmondi szoftvercég májusban (65,5 százalék). Az IE7 3,7 százalékos csökkenéssel 40,8 százalékon, az IE6 0,6 százalékos visszaeséssel 16,9 százalékon zárt.
Az Internet Explorer piacvesztésének leginkább a Google mellett a Firefox és a Safari örülhetett. Az Apple böngészője 0,2 százalékot mászott fel (8,4 százalék), míg a Mozilla alkalmazása 0,03 százalékkal tudta növelni részesedését (22,5 százalék).