A Dell regionális szinten továbbra is az öt stratégiailag legfontosabb ország közé sorolja hazánkat – derült ki a cég június 22-én tartott budapesti sajtótájékoztatóján. A gyártó üzleti tervei között szerepel magyarországi piacvezető helyének megerősítése és részesedésének további növelése.
.A Dell az IDC adatai szerint tavaly összesen 86,479 darab laptopot értékesített Magyarországon. A cég az utolsó negyedévben ez az előző év azonos időszakához képest képest 30,1 százalékkal 20,4 százalékra növelte részesedését és versenytársait maga mögé utasítva piacvezető pozícióba került.
A Dell 2012. első negyedévében is tovább növelte értékesítéseit: összesen 18,554 laptopot szállított ki, ami az előz év azonos időszakához képest 17,7 százalékos növekedést jelent. A gyártó 2011-ben 23,467 darab asztali munkaállomást értékesített, és 18,2 százalékos piaci részesedéssel a második helyen végzett a szegmensben.
A Dell piacvezető pozícióját egyéb adatok is alátámasztják. A vállalat globális piacvezető az ISCSI storage szolgáltatás területén; a kormányzati szektorban a G20 országok mindegyike az ő megoldásaikat választotta. Globálisan tízmillió kisvállalkozás és a Fortune 500 vállalatok 95 százaléka használja a termékeiket és szolgáltatásaikat. Több mint kilencmillióan tartoznak a gyártó online közösségéhez, a www.dell.com weboldalra pedig egymillió ember látogat el évente.
A Dell a sajtótájékoztató keretében mutatta be az Intel harmadik generációs, Ivy Bridge architektúrára épülő termékvonalát, az új Latitude E6430s, E6230, E6330, E6430 és E6530, E5430, E5530 E6430 ATG, az OptiPlex 3010, 7010, 9010, 9010 all-in-one, a Precision T7600, T5600, T3600, T1650, és az XPS modelleket. A megújult Latitude laptopok, és OptiPlex asztali gépek kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a nagyvállalatoknak, az XPS pedig a vállalati és magánfelhasználók számára.