Nehéz helyzetben is jól teljesít a Magyar Telekom ? mondta az új vezérigazgató-helyetteseket bemutató sajtóbeszélgetésen Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója. A cég legrosszabb esetben megbízhatóan tartja, ám néhány szegmensben javította is pozícióit a magyar piacon - derült ki szavaiból.
A mobil piacon 50 százalékot meghaladó a részesedése, a T-Home TV előfizetőinek száma pedig meghaladja a 700 ezret, amivel a TV-piac második legnagyobb szereplőjévé váltak 28 százalékos részesedéssel, de a cél, hogy egy-másfél éven belül piacvezető legyen (emlékeztetőül: a cég közel egy éve adta hírül, hogy elérte az 500 ezer előfizetőt). Az elnök-vezérigazgató úgy véli, ez is visszaigazolja az úgynevezett háromképernyős stratégia (televízió, számítógép, telefon) sikerességét. Az IT-szolgáltatások piacán jelenleg 15 százalékot birtokol a cég. Emellett 15 ezer felhasználót sikerült gyűjteni az energiaszolgáltatási, valamint közel 100 ezret a biztosítási piacon. Mattheisen elismerte: a válság nem hagyta érintetlenül a céget, de ugyanakkor az új vállalatvezetési struktúrával, azaz hogy a legmagasabb szintre helyezték a marketing és az értékesítés és szolgáltatás irányítását, azt kívánják elérni, hogy rövidüljön a döntési lánc, és javuljon a cég reakcióképessége a gyorsan változó fogyasztói igényekre. Az elnök-vezérigazgató úgy véli, így sokkal jobban követhető a telekommunikációs piac felgyorsult fejlődése. A válsághelyzettel kapcsolatban elmondta, bár vannak jelei a piaci környezet javulásának, a magas munkanélküliség, illetve a foglalkoztatottság alacsony szintje továbbra sem túl biztató.
A kulcs: három, átjárható képernyő
Király István, aki a Vállalati Szolgáltatások Üzletág stratégiai és marketingigazgatói pozíciójából érkezett, fogyasztóközpontú kommunikációt ígért. Az új, egyben klasszikus vállalatvezetési struktúra a felhasználói szokásokhoz jobban igazodó szolgáltatásokat eredményezhet. Nagy hangsúlyt kívánnak helyezni az egységes ügyfélkezelési rendszerre, amelybe bekapcsolják a korábban indított (pl. Szuperszerviz, Paletta, energiaszolgáltatás, biztosítás) és a jövőben tervezett szolgáltatásokat is. A június 1-jén kinevezett szakember úgy vélte, a háromképernyős stratégia kapcsán az a legfontosabb feladat, hogy a tartalmakat átjárhatóvá kell tenni a mobil, a televízió és a számítógép között. Erre a törekvésre az érintőképernyős okostelefon-piac bővülése is serkentőleg hat. Király István nagy lehetőségeket lát az úgynevezett digitális otthon koncepcióban is, amihez elmondása szerint a Magyar Telekom már ma is szinte mindent tud biztosítani.
A telekommunikáció mint napi fogyasztási cikk
Mint azt korábban írtuk, Keszég Attila értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettes az FMCG (Fast Moving Consumer Goods) piacról érkezett. Dolgozott a Pepsi Colát forgalmazó FAÜ Rt.-nél és Red Bull Hungária Kft. ügyvezetőjeként is. Mint elmondta, egyelőre úgy látja, hogy az FMCG piacon szerzett tapasztalatait is tudja hasznosítani a távközlési piacon. Úgy vélte, hogy ezen a piacon is egyre inkább érvényesül, hogy a termékek könnyen helyettesíthetők, amit a szolgáltatással lehet ellensúlyozni, amihez pontosan fel kell mérni az ügyféligényt. Ehhez milliárdos nagyságrendű, a Deutsche Telekom által is finanszírozott beruházással fejlesztenek egy európai szintű CRM (Customer Relationship Management) rendszert, amelyben az összes ügyfelet és szolgáltatást egységesen tudják majd kezelni. A szeptember 1-jével kinevezett vezető elmondta, hogy új piacokra is kíván nyitni a Magyar Telekom, példaként az egészségügyet és a szállítmányozást említette.
A sajtótájékoztatón elhangzott: a T-Mobile szeptember 24-én 0 órától kezdi árusítani az iPhone 4-et Budapesten az Aréna Plázában. A készülék egyelőre 18 üzletben (10 budapesti valamint 8 nagyobb vidéki város) vásárolható meg korlátozott számban.