Míg az Egyesült Államokban 2009-ben a vállalatok 42 százaléka, az Európai Unió tagállamaiban 35-40 százaléka használt IP-telefóniát, addig a BellResearch felmérése szerint Magyarországon ez az arány csak 4 százalék. A cégek - különösen a kis- és középvállalatok - idegenkednek az újtól, illetve bizonyára ismereteik sem kielégítőek. Ebből a megfontolásból kiindulva hirdette meg a Cisco és a Gloster telekom közös webes tanfolyamát a rendszergazdáknak és a műszaki érdeklődésű vezetőknek. A valós idejű, interaktív kurzuson a részvétel ingyenes.
Az IP alapú telefonrendszerek alkalmazása már egy 15 fős cégnél is megéri - mutatott rá Szekeres Viktor, a Gloster Telekom ügyvezetője ma egy sajtótájékoztatón. A korszerű rendszerek két legfőbb előnye a költségcsökkentés és a vállalati belső hatékonyság növelése (például webkonferenciák tartásával). Zöldmezős beruházásoknál, ahol egységesen építhető ki a számítógépes helyi hálózat és a telefonhálózat, már magánál a beruházásnál is megtakarítást lehet elérni. Az IP alapú rendszer működtetésével - az alacsonyabb távközlési költségek és a belső hatékonyság növelése révén -- a beruházás jellemzően 2-3 év alatt megtérül.
Az előadásokra az alábbi linken lehet regisztrálni: https://gloster.webex.com/gloster/onstage/g.php?p=2&t=m