Lassú volt az elmúlt egy évben a növekedés a magyar IT piacon - ismertette Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers ügyvezető igazgatója. Szerinte a közszféra befektetései maradtak el, kevés volt az igazán kiemelkedő, nagy projekt. Az, hogy a vállalatnak mégis sikerült 10 százalékkal növelnie forgalmát, annak köszönhető, hogy az otthoni felhasználók, a kis- és közepes vállalatok lelkesen vásárolták az IT eszközöket.
A Fujitsu Siemens Computers is érzi, hogy a hangsúly az asztali számítógépekről a noteszgépekre tolódott el: fél év alatt háromszor több hordozható gépet adtak el, mint asztali gépet (58 ezer noteszgépről és 18 ezer asztali gépről van szó). A nagyvállalati szegmensben is növekedett a cég, főleg a dinamikus szervereladásoknak köszönhetően - ezekből négyszer többet értékesített, mint tavaly.
Poros Gábor hangsúlyozta, hogy a partneri kapcsolataik kifejlesztésére kiemelten figyelnek a jövőben is, növelik viszonteladói bázisukat is. Ami a számítógépek átlagos árszintjét illeti, ez az elmúlt évben is folyamatosan csökkent, 15-20 százalékkal olcsóbban vásárolhatunk idén IT eszközöket.
A sajtóeseményen Ónodi Csaba, a Fujitsu Siemens Computers mobil termékeinek menedzsere bemutatta a cég legújabb noteszgépeit, az Esprimo Mobile vonalat. Ez a kategória az otthoni felhasználóknak szánt Amilo család és az üzleti felhasználásra kínált Lifebook család közé sorolható. Az első termékek ebből a kategóriából november elején kerülnek a piacra. A gépeknél érdekesség, hogy olyan telepítőlemezzel szállítják, amelyen a Windows XP Professional és a Windows Vista Business is található, így a felhasználó dönti el, hogy melyik operációs rendszert kívánja telepíteni, bármikor válthat közöttük. A gépekbe kérésre UMTS chipeket is szerelnek.
Az eseményen bemutatták a Lifebook család felsőkategóriás tagját, az S6410-t. A 13,3 hüvelykes képernyőjű noteszgépet magnéziumházba vonták, alaplapra integrált 3G lapkát is szerelnek kérésre - ez Ónodi Csaba szerint 5-10 százalékkal emeli a gép árát.