A Wall Street Journal lapcsaládjához tartozó All Things Digital értesülései szerint újra napirendre került egy Microsoft és Yahoo közötti megállapodás. A héten ugyanis több Microsoft vezér is elutazott Redmondból, hogy a Szilícium-völgyben tárgyalásokat folytasson a Yahoo online hirdetési üzletágának a felvásárlásáról.
A lap információ alapján a prominens tárgyalódelegáció tagja Yusuf Mehdi, a Microsoft online reklámszakembere, Saty Nadella, a cég online divízió kutatás-fejlesztésekért felelős alelnöke és Qi Lu, online szolgáltatásokért felelős igazgatója. Ezen felül Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója is mélyen érintett a tárgyalásokban, habár ő jelenleg nem tagja a delegációnak - írja a lap.
Jövő héten bejelenthetik
"Ez csak egy kísérlet" - viccelődött az utazás kapcsán az egyik igazgató. Miközben az All Things Digital szerint ennél többről lehet szó. "Ha minden rendben zajlik, akkor az üzletet egy héten belül bejelenthetik, erősítették meg a két cégnél forrásaink" - írja a lap.
Vagyis a tárgyalások megújulása tény, ám hogy pontosan milyen megállapodás születhet, azt még rejtély fedi. Iparági szakértők szerint a legvalószínűbb, hogy a redmondi szoftvercég több milliárd dollárért felvásárolja majd a Yahoo online hirdetési üzletágát, hogy a Yahoo és a Bing keresőjén lévő "szponzorált linkeket" egyszerre tudja értékesíteni. Utóbbi viszonylagos sikere ugyanis felbátorította a Microsoft vezetőit, akik mostanra eltökéltek a megállapodásra.
A Google jelenleg ugyanis a keresési hirdetési piac 75 százalékát uralja az Egyesült Államokon belül, míg két konkurense csak körülbelül 24,5 százalékot tudhat magáénak (Yahoo 20 százalék, Bing 4,5 százalék), s ha a megállapodás megszületne, akkor talán valamelyest faraghatnának a hátrányukból. A Yahoo-nak ráadásul jól jönne minden egyes bevétel, hiszen korábban kiszivárgott hírek szerint a céget komolyan megviseli a gazdasági recesszió.