Az amerikai kábelszolgáltató két hét múlva mutatja be új közösségi szolgáltatásának béta verzióját: a rendszer felhasználói megoszthatják egymással, milyen televíziós műsorokat és internetes videótartalmakat néznek.
John McCrea, a Plaxo marketingért felelős alelnöke, a New York-i TechCrunch Disrupt konferencián nyilatkozva úgy vélekedett, a Comcast újdonsága rövid időn belül sikeressé válhat. ?A felhasználók imádják a kedvenc sorozataikat, és mindent megtennének azért, hogy imádatukat másokkal is megosszák" - hangsúlyozta McCrea.
McCrea nem véletlenül nyilatkozott ilyen pozitívan: a Tunerfish névre keresztelt szolgáltatás a Comcast által 2008-ban felvásárolt online címlista szolgáltató Plaxo fejlesztette ki.
A rendszer felhasználói posztokat írhatnak az általuk nézett televíziós műsorokról és internetes videókról - és az így létrejött tartalmakat meg is oszthatják egymással, sőt egy keresőmodul segítségével, tallózhatnak is az egyes műsorokkal kapcsolatos anyagok között.
A szolgáltatás a felhasználói aktivitás - népszerűségük - alapján rangsorolja is az egyes műsorokat. ?Az adatok összesítése révén könnyen kideríthető, hogy egy adott napon vagy héten melyek a legnépszerűbb és a kevésbé kedvelt filmek, sorozatok" - vázolta McCrea
A webalapú interfész a Last.fm-hez és a Blip.fm-hez hasonló zenemegosztó oldalakhoz hasonlóan működik: ezeken az oldalakon folyamatosan frissülő streaming-tartalmakat ajánlhatnak egymásnak a felhasználók. A regisztráltak, ahogy ezeknek a szájtoknak az esetében, úgy a Tunerfish-en is megoszthatnak egymással bizonyos tartalmakat - például videókat, valamint YouTube, Vimeo és Hulu-linkeket.