Az OpenWorldön ismertetett kutatásban résztvevők többsége jelezte: elégedett, de adott esetben váltana. Noha az előfizetők 82 százaléka meg van elégedve jelenlegi szolgáltatójával, a mobilpiacon komoly verseny várható: a felhasználók 77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kedvezőbb ár esetén hajlandó lenne szolgáltatót váltani. Emellett 83 százalékuk nem zárkózott el a hagyományostól eltérő távközlési szolgáltatóktól - így például a Sonytól vagy a Facebooktól - sem, amennyiben azok a megszokotthoz hasonló minőségű és árú szolgáltatásokat kínálnak.
A felmérés megállapította, hogy a fogyasztók korlátlan adatforgalomra vágynak. Míg egyre több mobiltelefon-társaság kínál különböző felhasználható adatmennyiségeket tartalmazó konstrukciókat, az előfizetők még mindig a korlátlan adatforgalmat részesítik előnyben, és hajlandók megfizetni. A megkérdezettek 61 százaléka a korlátlan adatforgalomért 7 százalékkal, 59 százalékuk a korlátlan SMS-ezésért pedig 5 százalékkal fizetne többet.
A felhasználók szerint a mobil technológia meghatározó szerephez jut a jövőben. A mobiltelefon öt éven belül a válaszadók 54 százaléka szerint a GPS-készüléket, 31 százaléka szerint a hitelkártyát, 24 százaléka szerint pedig a kocsikulcsot is fel fogja váltani. A mobiltelefon lehetséges jövőbeli felhasználási területei között említették még a videochatet, a fizetett tartalmak több képernyős megjelenítését, az internetes információk vonalkód segítségével történő elérését, valamint a háztartási energiafelhasználás nyomon követését.
Érdekes megállapítás a felmérésben az is, hogy a szolgáltatók új bevételi lehetőségekkel számolhatnak. A felhasználók 64 százaléka kész hirdetéseket fogadni telefonján árkedvezményekért vagy extra szolgáltatásokért cserébe. Az új bevételi forrást elsősorban a fiatalabb korosztály jelenti, hiszen a 18 és 33 év közötti előfizetők háromszor akkora valószínűséggel használják telefonjukat szórakozásra és kétszer akkora valószínűséggel személyi számítógépként, mint a 46 és 64 év közöttiek.
Az Oracle felmérése arra is rivilágít, hogy a szolgáltatóknak megoldást kell találniuk az adatvédelmi problémákra. Számos felhasználó a személyes adataival kapcsolatos aggályok miatt nem aknázza ki a mobiltelefonos alkalmazások és tartalmak egyre szélesebb köre által nyújtott előnyöket. A megkérdezettek mindössze egyharmada lenne hajlandó helyfüggő hirdetéseket fogadni telefonján, a többi válaszadó adatvédelmi okokra hivatkozva elutasította ezt a lehetőséget.
?A tanulmányból kiderül, hogy noha a felhasználók nyitottak az újabb és újabb technológiákra, a szolgáltató kiválasztása és a szolgáltató iránti hűség szempontjából még mindig az ár és a megbízhatóság a meghatározó. Az új, innovatív tartalmak és a legkorszerűbb alkalmazások mellett a szolgáltatóknak arra is figyelniük kell, hogy az alapvető funkciók mint például a szolgáltatások aktiválása, biztosítása és kiszámlázása zökkenőmentesen, hibátlanul és kellő gyorsasággal történjen" - foglalja össze Bhaskar Gorti, az Oracle Communications első alelnöke és ügyvezetője.
A tanulmány teljes szövege, amely kitér a mobiltelefon-használati és -vásárlási szokásokra, a szolgáltatóváltás indokaira, a csomagban értékesített szolgáltatások iránti keresletre, valamint a világ különböző térségei közötti legfontosabb különbségekre is, az alábbi címen érhető el: http://bit.ly/bdXnL1