A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. november 1. és 2013. március 1. között a Vodafone RED VitaMAX tarifacsomag népszerűsítése során – lényeges információ elhallgatásával – megtévesztette a fogyasztókat, ezért a GVH 110.000.000 Ft bíráságot szabott ki a vállalkozásra.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone RED VitaMAX prepaid szolgáltatásával kapcsolatban megjelent kereskedelmi kommunikációját vizsgálta. Az előre fizetett díjú mobil szolgáltatás ajánlata alapján az az üzenet jutott el a fogyasztókhoz, miszerint a tarifacsomag előfizetőinek minden 7000 Ft feletti egyenlegfeltöltés esetén 30 napig korlátlan hálózaton belüli perceket és SMS-eket, továbbá 200 MB belföldi adatforgalmat biztosít a Vodafone.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a hirdetéseiben nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a jelentős információról, hogy a tarifaváltás esetén a feltöltés előtt meglévő ügyfélszámlájukon rendelkezésre álló egyenleg is lejár a feltöltést követő 30. napon, ezzel a korábban, akár 345 napra érvényesként feltöltött összeget elveszíthették.
A Vodafone a fenti magatartásával megtévesztette a fogyasztókat, ezért a GVH 110.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés országos kereskedelmi csatornákon keresztül a fogyasztók széles körét elérte. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy csak az elmúlt 5 évben nyolc alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
A tudatosvásárló.hu portál szerint azonban a bírság még nem jelenti azt, hogy a fogyasztók kártérítést is kapnak a döntés után.
„A Vodafone Gazdasági Versenyhivatal határozatával szemben a kézhezvételtől számított 30 napon belül bírósági felülvizsgálatot kezdeményezhet.
A bírósági eljárást megelőzően, törvényben meghatározott esetekben békéltető testülethez lehet fordulni ebben az ügyben is. Azonban a GVH jelen határozata önmagában nem alapozza meg a fogyasztói jogvita békéltetői eljárás keretében történő, a fogyasztó számára kedvező kimenetelű, bírósági eljáráson kívüli rendezését. Tehát önmagában ez a döntés még nem garantálja, hogy a fogyasztó számára kedvezően zárul egy békéltető testületi vagy akár bírósági eljárás.” - áll a portál vonatkozó cikkében.