Az Alibaba Grouppal történt megállapodás értelmében a Yahoo ezen a nyáron leállítja a levelezőszolgáltatását Kínában. A Yahoo Mail augusztus 19-én zárja be az ajtóit, a felhasználókat pedig arra ösztönzik majd, hogy az Alibaba alternatíváját, az Aliyunt használják a jövőben.
A döntést nem sokkal azután történt meg, hogy a Yahoo elhatározta, spórolási céllel megszünteti a Deals, az SMS Alerts, a Kids és a régebbi Mail szolgáltatásait. A legtöbb ezek közül április 30-án búcsúzik véglegesen.
Érdekesség, hogy nem ez az első alkalom, amikor a Yahoo elhagyott egy ázsiai piacot. 2012. végén úgy döntöttek, hogy kivonulnak Koreából. Akkor a vezetőség azt mondta, elkötelezett marad az ázsiai régió iránt, amely rengeteg fejlődési és növekedési lehetőséget kínál a Yahoo számára minden tekintetben.
A Yahoo tavaly az Alibabában birtokolt részvények 20 százalékát adta el, ezzel 7 milliárd dollárt keresve. Amennyiben a következő években a tőzsdére megy a kínai cég, akkor a Yahoo a maradék 14 milliárdot is eladhatja.