A spamszűrők az elektronikus levelezés nélkülözhetetlen kellékei, nélkülük elöntene bennünket a reklámszemét. Minden megbízható levelezőrendszer nyújt ilyen védelmi szolgáltatást, és hogy milyen hatalmas munkát végeznek, az csak akkor derül ki, amikor elromlik a szűrőjük, és hirtelen ránk zúdul mindaz a borzalom, amitől a fejlett algoritmusok idáig megóvtak. Ez történt most számos Gmail felhasználóval, akiknek sztrájkba lépett a spamszűrője.
A Twitteren panaszkodtak többen, hogy postafiókjukban megszapodtak a kéretlen reklámüzenetek. Egyesek később arról írtak megkönnyebbülten, hogy megjavult a szűrő, de másoknál továbbra is áradt a spam. A Google G Suite üzenőtáblája szintén beszámolt egy szolgáltatás-kimaradásról, de a spamszűrő hibája helyett a levélforgalom akadozásáról beszélt.
Az első Google-üzenet június 30-án jelent meg, és arról tudósított, hogy a felhasználók egy része hozzá tud ugyan férni a Gmailhez, de leveleinek elküldésében és fogadásában zavarok vannak, az üzenetek továbbítása késést szenved. A cég ezután óránként számolt be a javítás menetéről, és végül diadalmasan jelentette, hogy elhárították a hibát, a szolgáltatás működése helyreáll.
A gyorsaság dicséretes, az viszont már kevésbé, hogy a közlemények egy szót sem ejtenek a spamek kérdéséről. A probléma elmismásolása azért aggasztó, mert a sérült szűrőn nem csak ártalmatlan reklámszemét juthatott át, hanem jónéhány adathalász-levél is. Ennek pedig már biztonsági vonatkozásai is vannak, emiatt mindenképp elvárható lett volna a korrekt tájékoztatás.