A Facebook ismét átalakítja a hírfolyamot.
A cég igazgatója, Mark Zuckerberg hosszú posztban jelentette be, hogy megoldásaikkal a vírusvideók és médiaposztok helyett inkább a barátok, ismerősök felé szeretnék terelni a felhasználók figyelmét, hogy erősödjenek az értelmes szociális interakciók.
Írásában azt állítja, hogy a módosításoktól mindenki jobban érzi majd magát. Kutatásaik szerint amikor a közösségi hálózatot arra használjuk, hogy a számunka fontos emberekkel kerüljünk kapcsolatba, közérzetünk javul. Kevésbé érezzük magunkat magányosnak, és ez hosszútávon boldogabbá, egészségesebbé tesz.
Mark Zuckerberg, a Facebook feje
Ha kevesebb posztot olvasunk a vállalkozásoktól és médiáktól, több figyelmünk jut arra, amit ismerőseink megosztanak és kedvelnek.
Zuckerberg nem említi, de nyilvánvaló, hogy a Facebookot a 2016-os amerikai elnökválasztás orosz befolyásolása késztette irányelvei újragondolására.
A "közelebb egymáshoz" elv jegyében tehát az újságok, médiacégek anyagai hátrébb fognak sorolódni, és előnyben részesülnek az értelmes kommentekben bővelkedő posztok.