A készülék és a szolgáltatás ára összesen 36 990 forint, a vásárló ezért 20 000 forintnyi, a T-Com területén, csúcsidőn kívül lebeszélhető egyenleget kapnak ajándékba, amihez egy SIP telefonszám is jár, online ügyfélszolgálattal. A Macrogate csomagjai előfizetéses csomagokhoz hasonlítanak, vagyis minél hosszabb periódusra fizetünk elő, annál alacsonyabbak a tarifák. A váltás a nagy forgalmat lebonyolító kis- és közepes vállalkozásoknak éri meg. A tarifarendszer bonyolult, nem igazán átlátható. Az ügyfelek online elérhető felületen tájékozódhatnak egyenlegükről.
A csomaghoz járó Siemens kézibeszélős telefon annyiban különbözik a többi hasonló készüléktől, hogy jár hozzá egy, a telefonjelet sugárzó kis bázisállomás - ezt a Wi-Fi routerhez kell csatlakoztatni, illetve ide köthetjük a régi, hagyományos telefonvonalat is.
A bázisállomásnak IP címre van szüksége, amit manuálisan megadhatunk, ha a routert úgy állítottuk be, hogy nem oszt dinamikusan IP címeket. A Gigaset készüléket a Macrogate szolgáltatására beállítva lehet megvásárolni, a tesztkészüléket nekünk kellett konfigurálni. Első próbálkozásaink nem jártak sikerrel, ezért a telefon szoftverének frissítése mellett döntöttünk - ezt a telefonról kényelmesen és gyorsan meg lehetett tenni. A kapcsolat varázsló használatával (és egy négy számjegyű PIN kód megadása után) a VoIP beállításoknál kiválasztottuk Magyarországot. A telefon több VoIP szolgáltató nevét is tartalmazta, innen kiválasztottuk a Macrogate-t, megadtuk a felhasználónevet és a jelszót, és máris működött a szolgáltatás.
Ha a régi telefonszámra jön hívás, akkor a készülék kijelzi, hogy külső hívás érkezett a vezetékes vonalra. Ha az IP számot hívjuk vissza, akkor kijelzi, hogy IP-re érkezik a hívás - ha pedig a hívott fél telefonszámát elmentettük a készülékbe, akkor azt is tudhatjuk, kitől. A nem fogadott hívásokat a C450IP annak rendje-módja szerint kijelzi.
A telefon alapból mindig a VoIP szolgáltatón keresztül viszi ki a hívásokat, ezt a képernyőn is mutatja, hiszen a hívott szám mellett megjelenik az IP felirat, a hívott készüléken az alternatív, a 06-21-gyel kezdődő VoIP szám jelenik meg. Ha mégis úgy döntünk, hogy a hívásokat a hagyományos telefonhálózaton keresztül bonyolítjuk le, akkor a hívott szám kiválasztása után a zöld kagylójelet viselő gombot hosszasan kell lenyomni. Ilyenkor nincs semmilyen felirat a hívott szám mellett, és a vezetékes szám jelenik meg a hívott készüléken.
A telefon a beszélgetés befejezése után VoIP állapotkódokkal üzenget nekünk, ennek értelmét nemigen látjuk. Sikeres hívás után a 701-es VoIP állapotkód jelent meg, sikertelen után a 702-es.
A telefon érdekessége, hogy a sürgősségi számokat úgy lehet elmenteni, hogy azok mindig a hagyományos, vezetékes telefonhálózaton menjenek ki - ez azért fontos, mert így meg lehet állapítani, hogy földrajzi szempontból a hívás honnan érkezik. Nyilván be lehet állítani, hogy a VoIP szolgáltatón keresztül menjenek ki ezek a hívások, de ez nem tanácsos.
A SIP protokollon keresztül kommunikáló telefon hátránya, hogy a SIP protokollt nem használó Skype hívásokat nem lehet rajta keresztül lebonyolítani. Magyarország esetében öt SIP szolgáltatót lehet kiválasztani, ezek Discountphone, Macrogate, Gigaset, FreeWorldDial és SIPDiscount. Elvileg webes böngészőn keresztül más szolgáltatások használatát is be lehet állítani, de nekünk ez nem sikerült (a Neophone-nal próbálkoztunk).