A GfK Hungária Piackutató Intézet friss felmérése szerint a tavalyi év első félévéhez képest egy év alatt jelentősen - 1,8 százalékponttal - nőtt a banki szolgáltatásokat interneten keresztül igénybe vevők száma. Mindez 110 000 új internetes bankolót jelent. Ezzel ellentétben, nagyjából hasonló mértékben csökkent a bankfiókba járók száma.
A bankhasználati szokások ugyanis az elektronikus csatornák megjelenésével egyre inkább átalakulnak. Eleinte a különböző telefonos ügyfélkapukat használták a fogyasztók, ám ezek népszerűségét hamar megelőzte az internetes ügyintézés lehetőségének megjelenése. Ennek megfelelően az online csatornák előretörése mind a hagyományos bankfióki, mind a mobilbanki szolgáltatások iránti csökkenő igényekben is megmutatkozik.
A felmérés szerint ha valaki igénybe veszi az online banki szolgáltatásokat, egyúttal gyakori bankhasználóvá is válik. Míg a lakosság havonta átlagosan alig több mint 1 alkalommal tér be egy bankfiókba, addig egy átlagos online bankoló több mint 5 alkalommal jelentkezik be az igénybe vett bank weboldalán keresztül. Természetesen e mellett az internetes banki szolgáltatások igénybe vétele jelentősen függ az ügyfél társadalmi státuszától. A felsőfokú végzettségűek körében már minden negyedik ügyfél online-banki ügyfélnek számít, míg életkor szerint a 25-35 évesek a legaktívabbak ebben a tekintetben. A férfiak és a nők online banki szokásai közötti különbség nem igazán jelentős: 14 a férfiak, 13 százalék a nők körében mért arány.