Az Efficient Frontier kutatóintézet legfrissebb kiadványa szerint az Amerikai Egyesül Államokban lévő cégek a gazdasági válság hatására úgy fogták vissza keresőmarketing kampányaik költségvetését, hogy javították azok hatékonyságát.
Összességében ugyanis a Google, a Yahoo és a Bing hirdetési rendszereiben a vállalkozások 21 százalékkal kevesebb pénzt költöttek el, viszont hirdetéseik megtérülése (ROI - Return On Investment) jelentősen, 29 százalékkal nőt az előző év azonos időszakához viszonyítva. Persze a kettő összefügg, hiszen a jobb relevánsabb kampányok kevesebb pénzt emésztenek el, kevesebb átkattintót vonzanak, ám minőségében jobb látogatókra tehet szert így a hirdető, ami a megtérülési összeget optimalizálja.
A Yahoo hirdetői nem fogják vissza magukat
Ennek megfelelően a Google hirdetési rendszerében átlagosan 19 százalékkal esett vissza egy év alatt az átkattintási arány (CTR), s a Bing (korábban Live Search) is 11 százalékos visszaesést könyvelt el. Míg egyedül a Yahoo esetében nőt ezen érték: 3 százalékot emelkedve. Így nem meglepő, hogy egyedül az utóbbi esetében nem javult a megtérülési mutató, amely 8 százalékkal esett vissza. Miközben a kevesebb átkattintás miatt a Google hirdetői átlagosan 43 százalékkal, a Bing felhasználói 24 százalékkal jobb megtérüléssel számolhattak.
A kattintásokért fizetendő (CPC) összeg ellenben mindhárom kereső hirdetési rendszerében visszaesett. A Google 18 százalékkal, a Bing 11 százalékkal, a Yahoo pedig 15 százalékkal kér kevesebbet átlagosan a szponzorált linkekre történő kattintáskor.
Jobban megfogják a pénzt
A kutatás szerint legjobban a nagy hirdetők figyelnek jobban oda a pénzükre. Jelentősen javítottak ugyanis reklámjaik relevanciáján, aminek köszönhetően 78 százalékkal kevesebbet költenek a hirdetési rendszerekben. Miközben megtérülési mutatójuk az egy évvel korábbihoz képest 34 százalékkal nőt.
Őket követik a kis hirdetők, akik 59 százalékkal fogták vissza költéseiket, ellenben "csak" 20 százalékkal tudták növelni azok hatékonyságát. Egyedül a közepes hirdetők költöttek az elmúlt évben többet (plusz 5 százalék) keresőmarketing kampányaikra, ám ennek megfelelően hirdetéseik hatékonysága is 12 százalékkal visszaesett.
A hirdetési rendszerek közül továbbra is a Google számít piacvezetőnek az Egyesült Államokban a 75 százalékos részesedésével. A Yahoo 20,5 százalékot, a Bing 4,5 százalékot tudhat magáénak.