Az év első három hónapja hagyományosan jóval gyengébben szokott sikerülni minden ágazat számára, hiszen ilyenkor vagyunk a téli ünnepek után, a vásárlási kedv pedig sokat zuhan. Éppen emiatt nem meglepő, ha ilyenkor visszaesésekről érkeznek hírek. Ezúttal az LCD monitorok esetében történt hasonló csökkenés.
Az OEM-es eladások száma az idei első negyedév során 14 százalékkal csökkent. Ez világszinten 33,1 millió LCD monitort jelent, ami talán még így is több, mint azt sokan várták korábban. Kevesebb ugyanakkor az értékesített LCD televízióknál, amelyekből 45 millió darab fogyott az elmúlt hónapokban. Érdekesség, hogy az LCD tévék tulajdonképpen javítani tudtak, 4,1 százalékkal.
A monitorok iránti csökkenő kereslet nem csak a gyenge első negyedéveket támasztja alá, hanem azt is, hogy a PC-k iránti lelkesedés és kereslet általánosságban is hanyatlik. A kevesebb eladott PC kevesebb monitort is jelent, ráadásul az Ultra HD-s tévékkel szemben ebben a kategóriában nagy újdonság sem motiválja a vásárlókat.