A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2011 júliusára vonatkozó adatai szerint Magyarországon 1,992 millió szélessávú internet-előfizetés van. Az xDSL technológiát használók száma ezen belül 795 ezer. Kábelszolgáltatótól 783 ezren vásárolunk internetet, míg optikai szálon nyújtott előfizetésből 238 ezer van.
A teljes piacra vonatkozóan - valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve - a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,6 százalék, a második a UPC, piaci részesedése 20,9 százalék, a harmadik a DIGI 12,3 százalékkal.
A hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,14 millió (az előző hónapban 2,15 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 651 ezer (az előző hónapban 644 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 110 ezerre nőtt az előző havi 109 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke a júniusi 2,964 millióról 2,960 millióra esett vissza július végére.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 63,2 százalékot jelentett július végén. A második helyen az Invitel áll 12,9 százalékkal, ezután a UPC 10,2 százalékkal, majd a DIGI 7,6 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik
Júliusban a háztartások 60,63 százalékában volt vezetékes telefon. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 348 millió, IP-alapon pedig 90 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 151,1 perc - vagyis majdnem három óra - volt.