A Mastercard közleménye szerint egy év alatt megkétszereződött a PayPass kártyák száma. 2008 végére a világon már 50 milliót darab volt belőlük forgalomban. Habár ehhez mi sokat nem adtunk hozzá, mivel az érintés nélküli technológia Magyarországon még nem honosodott meg.
A megoldás lényege, hogy 20 eurónál kisebb összeg esetén elég a kártyát néhány centiméternyi távolságba közelíteni a leolvasóhoz és már meg is történt a fizetés. Az érintés nélküli technológiát elsősorban gyors fizetést igénylő környezetben használják, például: gyorséttermek, mozik, benzinkutak pénztárainál, mindemellett jól alkalmazható tömegközlekedési eszközökön, mozgó árusoknál és sport stadionokban is.
A cég nemrégiben végzett felmérése egyébként kimutatta, hogy az érintés nélküli technológia fejlődésével a bankkártyák a kisösszegű fizetéseknél is jelentős területet hódítanak el a készpénztől. A PayPass kártyával rendelkezők 41 százaléka válaszolta, hogy jóval ritkábban használ készpénzt, mint két évvel ezelőtt. Ennél többen voltak (77 százalék), akik úgy nyilatkoztak, hogy elsődleges fizetési eszközként tekintenek a plasztikra és csak akkor használnak készpénzt, ha kártyás fizetésre nincs mód. Az érintés nélküli technológia kereskedői oldalról is pozitív visszhangot keltett: a PayPass-t elfogadó üzletek vezetői szerint nőtt a vásárlók lojalitása, és az ilyen típusú kártyát használó vevők aránya 14 százalékra nőtt a 2007-es 8 százalékhoz képest.