A NAV mellett a Nemzeti Dohánykereskedelmi Zrt.-nek is online jelentő, pc-alapú pénztárgépeknek követniük kell a jövedéki szabályokat.
A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. (NDN Zrt.) koncessziós kiírásában meghatározta, milyen feltételeknek kell eleget tenni a trafikokban üzemelő pénztárgépeknek. Csak olyan kassza jöhet szóba, amely napra pontos készletnyilvántartást vezet és alkalmas arra, hogy az illetékes hatóságok, valamint a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. részére a forgalmi adatokat online továbbítsa. Az információk online továbbítására képes első kasszát a Laurel a múlt héten zárult siófoki kereskedelmi konferenciáján mutatta be több száz hazai üzleti vezető előtt. A prototípus megfelelt a nyilvános teszten, a bevitt adatokat sikerrel továbbította a NAV szerverére, így az már csak a hatóság engedélyére vár – mondta el a ProgAdat Kft. ügyvezetője.
Végh Ferenc hangsúlyozta, a dohányboltok esetében a feladat összetettebb, mert az online adatkapcsolatot nemcsak az adóhatósággal, hanem az NDN Zrt.-vel is meg kell valósítani, valamint a pontos, napi szintű készletnyilvántartást is vezetni kell. Emellett figyelembe kell venni a jövedéki és adójegyes termékek forgalmazására előírt szabályokat is.
A vezető elmondta, a ProgAdat fejlesztőinek sikerült az előírásoknak mindenben megfelelő megoldást kidolgozni, amelynek révén egyszerű és gyors bevezetést ígérnek, valamint a biztonságos üzemeltetést, szervizt és szakmai támogatást is nyújtani tudják. A vállalat a kialakított koncepcióban az elmúlt 20 év tapasztalatát sűrítette egybe, a lehető legoptimálisabb megoldást ajánlva a nemzeti dohányboltok hatékony működtetéséhez.
A szakember hozzátette, a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. feltételei részben egyértelműek, de még tisztázásra vár néhány kérdés. Ilyen például az, hogy pontosan mennyi, milyen jellegű információt kell továbbítani a Zrt.-hez a forgalmi adatokról, és azokat milyen fájlformátumban kérik.
Az ügyvezető elmondta, a fejlesztés pc-alapú pénztárgépeken működik, és ezen belül kétféle csomagot készítettek. Az egyik a Trafik Standard, amely pc-kasszát tartalmaz integrált Adóügyi Ellenőrző Egységgel (AEE), egy adóügyi nyomtatót elektronikus naplóval, egy LCD monitort, lézeres vonalkód olvasót, valamint szünetmentes áramforrást és A4-es lézernyomtatót. A Trafik Prémium megoldás érintőképernyős monitorral működik.
A csomagok nemcsak a hardvereket és a szoftvert tartalmazzák. A vevő komplett szolgáltatást kap: beüzemelik a gépet, telepítik a szoftvert, technikai segítséget nyújtanak és vállalják a kezelők oktatását is – mondta Végh Ferenc. Az ügyvezető hozzátette, nemcsak önálló trafikok számára kínálják a rendszerüket, hanem azoknak is, akik több bolt üzemeltetésére nyertek koncessziót. Sőt, több jogi személy trafikjait is képesek egyetlen közös irányító rendszer alatt üzemeltetni.