A Google és a Mozilla közötti korábbi együttműködés, ami jelentős mértékben segítette a Firefox böngésző fejlesztéseinek finanszírozását, novemberben lejárt. Ez a szerződés tette lehetővé a Firefox browser fennmaradását annak ingyenes mivolta ellenére, hiszen a Google évek óta jutalékot adott a böngészőt készítő Mozillának a keresőóriás szponzorált találatait lekattintó felhasználók után. Az együttműködés esetleges megszakadása tehát problémát okozhatna a Mozillának, még akkor is, ha bevételei nem pusztán a Google-tól, hanem például a Microsoft-féle Bingtől is származnak.
A téma azért is különösen izgalmas, mert Google-nek nem is biztos, hogy érdekében áll még az együttműködés. A Mozillát az együttműködés hiánya szinte biztosan megszorongatná, és ezzel valószínűleg a Google Chrome egyik fontos riválisának, a Firefoxnak a további fejlesztése is nehézségekbe ütközne.
Egyébként amikor az amerikai Computerworld munkatársai arról kérdezték a Mozillát, hogy aláírták-e már az együttműködési megállapodás hosszabbítását, a Mozilla megtagadta a válaszadást, és helyette a szóvivő csak egy olyan közleményt juttatott el testvérsite-unk munkatársainak, amit már korábban is bevetett a Mozilla. "Számos keresőszolgáltatóval állunk együttműködésben, beleértve a Google-t, a Binget, a Yahoo-t, a Yandex-et, az Amazont, az eBay-t és több más céget is. Azt gondoljuk, hogy a keresőcég partnereink a továbbiakban is szilárd bevételi forrást jelentenek számunkra" - írták. Egyébként ezt a közleményt használta a Mozilla az elmúlt években, amikor a Google-el kötött együttműködésről esett szó. Így történt októberben is, amikor közzétették pénzügyi eredményeiket.
A legutóbbi (2010-es) pénzügyi jelentésben egyébként a Mozilla nem tért ki rá részletesen, hogy mekkora bevételt ért el az egyes keresőpartnerekkel kötött együttműködések révén, de azt azért elárulta, hogy bevételeinek 98 százaléka ezektől a cégektől származik. Ez azt jelenti, hogy 121,1 millió amerikai dollár származik a keresőpartnerektől, hiszen a cég teljes árbevétele 123,2 millió dollár volt. Arról viszont nem tudni, hogy ezen belül mekkora - de minden bizonnyal nagyon jelentős - részt hasít ki a Google.
A Mozilla jövőjével kapcsolatos kérdésnek egyébként különösen aktualitást ad az is, hogy a Google Chrome böngészőjének dominanciája egyre erőteljesebb, egyes adatok szerint a Chrome már meg is előzte a Firefoxot.