Az IBM kedden kiadott kutatása szerint tavaly decemberben az előző év azonos időszakában mért 5,5 százalékról 11 százalékra nőtt a mobil eszközökről indított vásárlások aránya.
Az online beszerzések 14,6 százalékát mobiltelefonon vagy táblagépen keresztül bonyolították le az ügyfelek; tavaly ugyanez az arány még csak 5,6 százalék volt.
Az iPhone-t és iPadet használó vásárlók voltak a legaktívabbak: ők a teljes online forgalom 5,2 illetve 4,3 százalékát bonyolították; a harmadik helyen az androidos eszközök felhasználói álltak 4,1 százalékkal.
Az IBM adatai szerint a teljes online kiskereskedelmi forgalom 7,5 százalékkal nőtt 2010 decemberéhez képest; a november is erősnek bizonyult: a vásárlási hajrá kezdetét jelentő „Black Friday” és „Cyber Monday” egyaránt kétszámjegyű növekedést produkált.
A cég felmérésnek adatait a Gartner közelmúltban közzétett elemzése is alátámasztja. Az iparági szakérők becslése szerint 2015-re a kereskedelmi beszerzések ötven százalékát közösségi és mobil alkalmazásokon keresztül intézik majd a vásárlók.