A korábban meglehetősen lesajnált mobil hirdetési piac kezd egyre jobban teljesíteni: a Nielsen legújabb kutatása szerint az összes mobil reklám több mint fele eljut a hirdető vállalatok célközönségéhez.
Az idei év második negyedévében a marketingesek által mobil hirdetésekkel megcélzott felhasználók 60 százaléka megtekintette a reklámokat a Nielsen adatai szerint, míg egy évvel korábban ez az arány még csupán 49 százalék volt. A piackutató cég adatai 40 ezer amerikai mobil hirdetési kampány eredményein alapulnak.
Jó hír ez a hirdetési szektornak, amely olyan sajátos problémákkal küzdött a mobil piacon, mint a nyomkövetésre használható perzisztens sütik hiánya és a hirdetésblokkolók által okozott bevételkiesés. A marketingesek ezért nem hirdettek ugyanolyan lelkesedéssel a mobil eszközökön, mint az asztali rendszereken, ami az utóbbiakon nagyobb célcsoport találati arányt eredményezett. Most azonban úgy tűnik, vége lett ennek az időszaknak: az idei mobil hirdetési kampányok már elérték hatékonyságukban az asztali rendszereket célzó kampányokat a Nielsen legfrissebb adatai szerint.
A mobil kampányok immár hasonló átlagos elérési hatékonyságot mutatnak, mint az asztali rendszerekre irányuló kampányok, és ez a lényeges változás komoly hatással lesz a digitális média kampányokat tervező vállalatok reklámvásárlási döntéseire, olvashatjuk a Nielsen kutatási jelentésében.
Ráadásul a marketingesek nagyobb sikert érhetnek el mobil eszközökön szűkebb célcsoportok, például a fiatalabb vásárlók esetében. A 18 és 34 éve közötti korcsoportot megcélzó mobil hirdetési kampányok 63 százalékos célbajuttatási aránnyal büszkélkedhetnek, szemben az asztali rendszereken elérhető 53 százalékos hatékonysággal.
A Nielsen szakértői úgy vélik, hogy a mobil eszközök sajátos természete szintén jelentősen hozzájárul a sikerességi arány növekedéséhez. A javuló statisztikák tovább erősítik azt a megállapítást, hogy a mobil platform sokkal személyesebb jellegű, és ezáltal hatékonyabban érhetők el segítségével azok a célcsoportok, amelyek kiterjedten, életvitelszerűen használják a technológiát.