A Hitachi Construction Machinery és az ABB a két fél együttműködése keretében nagy teljesítményű energiatárolási megoldásokat alkalmazó, kibocsátásmentes, akkumulátoros, elektromos meghajtású, dömperek kifejlesztésén dolgozik.
Az ABB és a Hitachi Construction Machinery egyedi igényekre tervezett, fedélzeti energiatárolási rendszerrel felszerelt, elektromos hajtású dömperek fejlesztésére szóló együttműködési megállapodást írt alá. Az ABB innovatív akkumulátor-technológiájának alkalmazása lehetővé teszi a dömperek dízel üzemről elektromos meghajtásra történő átállítását. Az elektromos hajtású jármű a légvezetékről kapja az áramot, és az áramfelvétellel egyidejűleg tölti a fedélzeti energiatároló rendszert.
Az ABB nagy teljesítményű, hosszú élettartamú energiatárolási rendszereinek használata lehetővé teszi a jármű önsúlyának, illetve a jármű beszerzési- és az élettartam-költségeinek csökkentését. Az üzem közbeni töltés miatt nincs szükség töltési célú leállásokra, ami növeli a jármű üzemi hatásfokát és a termelékenység szintjét. A lejtőn lefelé haladó jármű mechanikai energiáját elektromos energiává alakító rekuperációs fékezéssel lehetséges az energiatároló rendszer számára a feltöltés, és ezáltal javul a jármű általános hatásfoka.
"Nagy örömünkre szolgál, hogy a Hitachi Construction Machinery-vel folytatott együttműködés keretében a két fél széles körű iparági szaktudásának és innovatív technológiáinak ötvözésével javíthatjuk a termelés hatékonyságát, és felgyorsíthatjuk a teljes körűen villamosított bányászati műveletekre történő átállás folyamatát," - nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Hajtások üzletágához tartozó Vontatási Divízió vezetője. "A megoldások közös fejlesztésével elősegíthetjük, hogy a bányaüzemeltetők teljesíteni tudják a termelési és fenntarthatósági céljaikat."
A bányászatban egyre inkább teret nyer az a tendencia, hogy az üzemeltetők az üvegházhatású gázok csökkentése érdekében igyekeznek a bányászati gépeket átállítani elektromos hajtásra. A bányaüzemeltetők azt várják a vezető technológiai cégektől, hogy azok segítsék a folyamatok villamosítását, és gyorsítsák fel az elektromos hajtásra történő átállás folyamatát. Mivel erősödik az igény a bányászati költségek csökkentésére és a bányaterületek termelékenységének javítására, így olyan hatékony technológiát kell kifejleszteni, amely a versenyképesség és a teljesítmény biztosítása mellett elősegíti a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is.
"A két vállalat erősségeinek és szaktudásának felhasználásával kifejleszti az akkumulátoros, elektromos hajtású, dömperek első modelljeit" - mondta a Sonosuke Ishii, a Hitachi Construction Machinery első elnökhelyettese. "Ezen túlmenően az ABB energiatárolási megoldásai a statikus töltésű dömperekhez is felhasználhatók lesznek, illetve a technológia már rendelkezésre áll a jövőbeni üzemanyagcellás elektromos járművekhez is. A fejlesztések - a jövőbeni igények figyelembevételével - mindkét vállalatnál párhuzamosan folynak majd."
Ez az első közös fejlesztési program azt követően, hogy a Hitachi Construction Machinery és az ABB 2021 márciusában szándéknyilatkozatot írt alá azzal a céllal, hogy a bányászati szektorban a karbonsemleges jövő érdekében felgyorsítsák az energetikai átállást. A két vállalat az együttműködés keretében tett közös erőfeszítésekkel olyan megoldásokkal kíván megjelenni a piacon, amelyekkel csökkenthető a bányászatban alkalmazott nehézgépjárművek üvegházhatásúgáz-kibocsátása.
Az ABB Hajtások üzletág termékei és alkalmazásai világszerte számos rendszer és berendezés hatékony és energiatakarékos működtetését biztosítják. Az innovációval és a technológia határainak kitolásával a vevőink, az iparágak és a társadalmak számára is lehetővé tesszük az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő megvalósítását. A digitális hajtásaink, motorjaink és szolgáltatásaink segítségével a vevőink és partnereink jobb teljesítményt érhetnek el, javíthatják a biztonság és a megbízhatóság szintjét. Speciális szakági tapasztalataink és a technológiánk ötvözésével optimális hajtás- és motormegoldásokat tudunk kínálni az alkalmazások széles körében, és minden ipari szegmensben. Globális jelenlétünknek köszönhetően mindig a vevőink közelében működünk. A villamos hajtásláncok terén szerzett több mint 130 évnyi tapasztaltra építve üzletágunk folyamatosan fejleszti szakmai ismereteit és töretlenül fejlődik.