A fentiek a kormány által hitelesített adatok, és 2005-re vonatkoznak. Év végén tehát összesen 69,2 millióan használták az internetet valamilyen vezetéknélküli hordozható eszközről, míg hagyományos PC-ről csak 66 millióan. A két csoportban 48,6 milliós átfedés található, vagyis ennyien mindkét módon interneteztek, így Japánban tavaly összesen 85,3 millióra nőtt az internetezők tábora. Ez a teljes népességre vetítve azt jelenti, hogy három japánból kettő használja rendszeresen az internetet.
2005-ben a teljes internetes kereskedelmi forgalom 6,3 milliárd dollárra rúgott az országban, melyből igen nagy hányadot tettek ki a mobil tartalmak (csengőhangok, háttérképek, stb.). Szintén ez az év volt az első, amelyben a mobil internetes oldalak által generált bevételek túlszárnyalták a hagyományos oldalakét.
A szélessávú vezetékes kapcsolatok száma 23,3 millióra nőtt. Ezekből 5,5 millió kimagaslóan gyors (100 Mbps) kapcsolatot jelent. A mobilos felhasználók gyakrabban kapcsolódtak az internetre, 55 százalékuk legalább naponta egyszer, míg PC-s társaik esetében ez az arány csak 44%.
A legkedveltebb tevékenységek közé tartozott az e-mail és az általános szörfözés. Emellett a felhasználók által létrehozott médiák is egyre népszerűbbek - ide leginkább a blogokat sorolhatjuk.
Japánban már nem forró a drót
Japánban a mobiltelefon segítségével internetre csatlakozók száma túlhaladta azokét, akik személyi számítógépről kapcsolódnak a világhálóra.
Hirdetés
Hirdetés