Japánban komolyan fontolgatják, hogy igénybe veszik a közösségi hálózatokat abban az esetben, ha a tradicionális kommunikációs hálózatok összeomlanának. A japán tűz- és katasztrófakezelési ügynökség máris tartott egy panelbeszélgetést, amelyen részt vettek a nagy kommunikációs szolgáltatók képviselői is.
A Twitter, a Yahoo, a Mixi és az NHN szakértői és különféle kormányhivatalok és mentőszervezetek szakértői vitatták meg többek között a közösségi média felhasználási lehetőségeit. A beszélgetést az inspirálta, hogy a legutóbbi cunami idején az internet maradt szinte az egyetlen használható kommunikációs eszköz, s olyan kezdeményezések segítették a rendezett élet helyreállítását, mint a Google Person Finder (személykereső).
Annyi már jelenleg is látszik, hogy a rendszert nem lehet gyorsan bevezetni, de a Twitteren máris terjednek az ötletek, hogy a szolgáltatást hogyan lehetne felhasználni olyan célokra, amelyek érdekében remélhetőleg soha nem lesz szükség egyetlen tweet elküldésére sem.