A távközlés és a média konvergenciájának megfelelően a távközlési szolgáltatói Kelet-Közép-Európában mindenütt IPTV szolgáltatást indítottak, ezzel párhuzamosan pedig a kábeltévés szolgáltatókkal versenybe szállva a beszédátvitelt, a szélessávú internetet és a televíziót egyetlen szolgáltatás részeként kínáló "triple-play" csomagokkal is megjelentek. Az IDC legfrissebb tanulmányában kifejti, hogy a távközlési cégek hamarosan komoly versenytársai lehetnek az előfizetéses tévéműsor-szolgáltatóknak (pay TV), ám nincs még kellő tapasztalatuk a TV-programok összeállításában.
Az IDC szerint az IP TV életképes szolgáltatás lehet az új bevételforrásokat kereső vezetékes telefonszolgáltatók számára, és segíthet nekik ellensúlyozni a beszédcélú forgalom folyamatos hanyatlását - az internet-, mozi-, televízió- vagy IP-alapú szolgáltatások egykapus modelljének bevezetésével nagyobb ügyfélhűséget és stabilabb árbevételt érhetnek el. Az IPTV egyelőre csak kis részesedéssel rendelkezik a régió előfizetéses műsorszolgáltatási piacán, a tanulmány alapján a piac megérett a növekedésre. Az IDC vizsgálata szerint a távközlési szolgáltatóknak két jelentős kihívással kell megbirkózniuk: megfelelő földrajzi lefedettséget és piacképes tartalmat kell nyújtaniuk.
Az IDC arra számít, hogy a következő öt évben folyamatosan nő majd a régióban azoknak a távközlési vállalatoknak a száma, amelyek portfoliójuk részeként, különálló szolgáltatásként vagy triple-play csomagban - szélessávú internethozzáféréssel és VoIP-kommunikációval együtt - kínálják az IP TV szolgáltatásokat. A térség piacain működő vezetékes távközlési szolgáltatókat a tanulmány konkrét tapasztalatok közzé tételével is segíti, például összehasonlítja egymással a cseh és a horvát piac egykori állami monopóliumainak utódvállalatai, a Telefonica O2 illetve a T-Com induló IP TV kínálatát.