Hirdetés
. Hirdetés

iPhone, az arany tojást tojó tyúk

|

Ha megnézzük, mennyi pénzt akaszt le a Google és az Apple saját mobilplatformjából, akkor érdekes eredményt kapunk.

Hirdetés

mobil költések
mobil költések

Nem titok, hogy az okostelefonok szoftverboltjait működtető nagyok bevételük javát az itt megjelenő alkalmazások után fizetett részesedésből szerzik. Pénzforrásuk másik nagy szelete a reklámokból származik; ám van különbség, méghozzá érezhető különbség, hogy melyik platform felhasználóiból mennyit lehet kiszedni. Talán nem is annyira megdöbbentő, hogy a drágábbként definiált iPhone-ok tulajdonosai hajlamosabbak a költésre, így a rajtuk kereshető reklámösszeg is nagyobb.

De hogy mennyivel? Ebbe a norvég Opera Software nyújt betekintést. Az úgynevezett eCPM, vagyis az ezer megjelenített reklámra jutó bevétel révén hasonlította össze az egyes platformokat a skandináv cég. Minél nagyobb az eCPM, annál nagyobb egységnyi bevételt könyvelhetnek el a tartalomtulajdonosok, nekik tehát értelemszerűen az az érdekük, hogy ezt a számot a lehető legmagasabbra tornásszák fel. Nos, az iOS, az Opera jelentése szerint, a júniusban véget ért negyedévben 2,49 dolláros eCPM-et produkált (amerikai felhasználókra vonatkoztatva), ami közel 15 százalékkal magasabb, mint az Android eszközökön elérhető 2,1 dolláros érték. Az összes többi messze a két piacvezető mögött található (cikkünk végén kitérünk arra is, hogy a Windows Phone-os és a RIM készülékek mennyit hoznak).

Kivételes helyzetben van az Opera, hiszen havi szinten mintegy 35 milliárdnyi reklámmegjelenítésért felel, több mint 9 ezer, szerte a világban megtalálható ügyfele révén. Ezzel több mint 240 millió dolláros bevételt generál a mobil kiadók számára. Sokan nem is gondolnák, hogy a böngészőjéről ismert vállalat igen erős mobilhirdetésben is; pedig ez az üzletág biztosítja a browser fejlesztéséhez szükséges stabil hátteret. A skandinávok elsősorban az alkalmazásokba integrált reklámok tekintetében erősek, nem a mobilböngészőkön keresztül célba juttatottakon.

A legjövedelmezőbbnek kétségtelenül az iPadeken megjelenített reklámok számítanak. Ezen a platformon a kiadók átlagosan közel 4 dolláros eCPM-et érnek el (egészen pontosan 3,96 dollárt), jelentősen felülmúlva az iPhone-os eredményeket is. A tanulmány levonja azt a következtetést, miszerint a nagyobb és érintésérzékeny felületek inkább csábítanak költésekre, azaz növelik az eCPM értékét, és így jobban dagasztják a kiadók bukszáját. A felhasználói beavatkozást igénylő reklámok, mint például a telefonszámra való kattintásra csábító hirdetések szintén a legjövedelmezőbbek közé tartoznak.

Ennek köszönhetően a tabletek nem csak, hogy a PC-k ellen vonulnak egyre sikeresebben hadba, de a reklámköltések tekintetében is mind fontosabbá válnak. Természetesen van különbség a reklámok tartalmát illetően is. Leginkább az üzleti szolgáltatást, terméket kínáló hirdetések hozzák a pénzt: miközben a teljes érdeklődés mindössze 6 százalékát váltják ki, a költések 31 százaléka itt landol. Az Opera mobilhirdetési rendszerén keresztül kiszolgált reklámok közel negyede valamilyen tekintetben a közösségi hálókat célozza, ám ezek mindössze a bevételek 5 százalékát adják.

Mobilköltések a reklámok tartalma szerint

És akkor lássuk azokat, akiknek nem sikerült annyira megfogniuk az isten lábát a mobilhirdetésekkel. Persze a semminél még ez is több, de a 2 dollár feletti értékekhez képest aprópénznek számít (különösen, ha a volument is figyelembe vesszük) az RIM készülékein elérhető 64 centes eCPM. Fokozottan igaz a fenti megállapítás a Microsoft mobil operációs rendszereivel bíró okostelefonokra: a Windows Phone 7 szoftverein átlagosan elérhető eCPM mindössze 20 cent. Ez azonban jelentősen megugorhat, ha a platform nagyobb népszerűségre tud szert tenni, véli az Opera. A fenti kettő közé ékelődik be a Nokia-féle Symbian, mely 59 centet hozott az elmúlt negyedévben, ám ez már leszálló ágat jelent, hiszen a finnek a platform kivezetésén dolgoznak.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.