Iparági elemzők szerint az Apple kedden bemutatott 7,9 hüvelykes táblagépe, az iPad mini az üzleti és magánfelhasználók körében egyaránt nagy sikerre számíthat. A Computerworld.com által megkérdezett szakemberek egyetértenek abban a 16 GB-os, wifis változat a maga 329 dolláros árával, kifejezetten vonzó ajánlat lehet azok számára, akik szeretnék saját eszközeiket használni a mindennapi munkavégzés során.
Igaz ugyan, hogy a hasonló formátumú, héthüvelykes tabletek – mint a Google Nexus vagy az Amazon Kindle Fire HD – jóval olcsóbban, már 199 dollárért megvásárolhatók, de az iPad mininek van egy nagy előnye a konkurens termékekkel szemben: képes az iPad 2-re írt alkalmazások futtatására, ráadásul a „nagy testvérhez” hasonlóan remek, 1024 X 768 pixeles felbontásban.
Phil Schiller, az Apple nemzetköti marketingért felelős alelnöke bemutatja az iPad minit
Az Apple eszköze lényegesen könnyebb és vékonyabb, mint a Google vagy az Amazon táblája: alig 308,44 grammot nyom a vastagsága pedig 7,2 milliméter, így ideális az „egykezes” használatra.
Egy bejáratott márka
Az új táblagép sikerérhez nagyban hozzájárulhat az is, hogy a vállalati IT már ma is széles körben támogatja az iPadek munkacélú felhasználását, így az olcsóbb és kisebb, de a jól ismert applikációkat is futtatni képes eszközök integrálása a céges rendszerekbe nem jelent majd komolyabb kihívást a szakemberek számára.
Frank Gillett, a Forrester elemzője szerint az iPad mini „hatalmas sláger lehet” a munkavállalók körében. „Az ár nagyon fontos szempont” – jelentette ki a szakember, aki szerint a kisebb formátum „új üzleti felhasználási módokat tesz lehetővé, és különösen vonzó lehet a nők számára.”
Az elemző kiemelte: a piaci tendenciák azt mutatják, hogy a héthüvelykes tabletek – köztük az Amazon, illetve a Barnes and Noble termékei – eddig is nagyon keresettek voltak a hölgyek körében, hiszen könnyen elférnek egy kézitáskában, ami igen egyszerűvé teszi számukra a használatukat.
Gillet véleményével Jack Gold, a J. Gold Associates elemzője is egyetértett. „A munkavállalók a kisebb méret, a munkaadók pedig az olcsóbb ár miatt választhatják majd [az iPad minit]” – vélekedett. Gold szerint, mivel a 7,9 hüvelykes verzió képes a 9,7 hüvelykes iPad alkalmazásainak futtatására, „a cégek választási lehetőséget kínálhatnak a végfelhasználóknak – és ők szeretik, ha többféle eszköz közül választhatnak.”
Az Apple továbbra is dominálja a piacot
Az elemző hangsúlyozta: az Apple az iPad népszerűségének köszönhetően „eleve előnyös helyzetből indul” a vállalati piacon; az androidos és windowsos tabletek gyártóinak igencsak kapaszkodniuk kell, ha szeretnék ledolgozni ezt az előnyt.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a keddi sajtóeseményen jelentette be hogy cége alig két és fél év alatt százmillió iPadet értékesített, és a táblagépek által generált webes forgalom kilencven százalékát az ő felhasználóik bonyolítják.
„Az Apple egyértelműen dominálja a tabletpiacot. A konkurensek eddig is nehéz helyzetben voltak, de most még nehezebb lesz a dolguk. A felhasználók többségét nem fogja elriasztani, hogy a versenytársak táblagépeihez képest 130 dollárral többet kell fizetniük az iPad miniért” – elemezte a helyzetet Julien Blin, az Infonetics elemzője.