Jobban összehangolhatják teljes ellátási láncukat, a megrendelői és a beszállítói oldalt, könnyebben megfelelhetnek az új adatvédelmi előírásoknak, emellett kritikus alkalmazásaiknak is megfelelő felhőkörnyezetet hozhatnak létre a vállalatok az SAP október végén, Barcelonában bejelentett új szolgáltatásaival. Az intelligenssé váló szervezetek így egyszerre javíthatják üzleti rálátásukat, fókuszukat és agilitásukat, hogy sikeresebben működhessenek a gyorsan változó piaci körülmények között - mondta nyitóelőadásában Björn Goerke, az SAP technológiai igazgatója.
Mostantól általánosan elérhető az üzleti folyamatok és alkalmazások végponttól végpontig ívelő összekapcsolását mesterséges intelligenciával megkönnyítő Integration Content Advisor for SAP Cloud Platform szolgáltatás. A korábban Integration Advisor néven ismert ICA a gépi tanulás képességével gyorsítja fel a b2b-integrációt - az SAP szerint az adatkapcsolatok első felvázolásától kezdve azok élesítéséig akár 60 százalékkal rövidítheti az átfutási időt. A szoftvercég Cloud Integration Automation szolgáltatását egyúttal új felhasználási forgatókönyvekkel, Cloud Platform Open Connectors megoldását pedig újabb alkalmazásprogramozási interfészekkel (API-kkal) bővítette.
Az SAP Cloud Platform Integration Suite részét képező szolgáltatással a vállalatok így már más szállítók több mint 150 alkalmazásával is könnyen integrálhatják folyamataikat. Az SAP felhőalapú Ariba beszerzéskezelő és S/4HANA vállalatirányító megoldását, valamint egy külső beszállító alkalmazását összekapcsolva például a beszerzés teljes folyamatát automatizálhatják a megrendelés feladásától a vásárolt termék árának átutalásáig.
Björn Goerke, az SAP technológiai igazgatója (a képen Alyssa Carsonnal, a világ legfiatalabb űrhajósnövendékével) előadásában egy Mars-expedíció előkészítésén demózta az intelligens vállalat működését
Várhatóan november folyamán indul az SAP Cloud Platform törzsadat-kezelő szolgáltatása is, amellyel a vállalatok elérhetik, menedzselhetik, dúsíthatják és összehangolhatják az üzleti alkalmazásokban, például az SAP S/4HANA rendszerben és az üzletági megoldásokban lévő ügyfél-, partner- és termék-törzsadataikat, hogy azokat következetesen használhassák fel és hasznosíthassák újra az integrációs kapcsolatok létrehozásában.
Bejelentette továbbá az SAP a Cloud Platform magánfelhőként elérhető változatát, amelyet a szoftvercég partnerei dedikált PaaS szolgáltatásként hosztolnak saját adatközpontjaikban. Elsőként Észak-Amerikában indult például az IBM magánfelhő-szolgáltatása, amely SAP S/4HANA bővítmények és adatvezérelt alkalmazások mellett a Watson kognitív szolgáltatásokhoz is kapcsolatot kínál a vállalatoknak.
Az SAP másik partnere, az Atos a tervek szerint 2019 elején indítja SAP Cloud Platform szolgáltatását Európában és a Közel-Keleten, amely az SAP S/4HANA bővítményeket a cég saját Codex üzleti analitikai szolgáltatásaival ötvözi majd a hibrid környezetekben végponttól végpontig ívelő megoldások gyorsabb bevezetéséhez.
Folyamatautomatizálás robotokkal
Párbeszédalapú kezelőfelületek, intelligens csevegőrobotok (chatbotok) létrehozását nagyvállalati szinten támogató SAP Conversational AI szolgáltatással és a robotikus folyamatautomatizálás (robotic process automation, RPA) gépi tanuló képességeit erősítő fejlesztésekkel bővítette az SAP Leonardo Machine Learning innovációs platformját is.
- A gépi tanulás (machine learning, ML) a szoftverrobotok agya, az intelligenciát adja az RPA-hoz, amely szükséges a lépések elsajátításához és a folyamatok végrehajtásához, a kivételek kezelését is beleértve - mondta a konferencián tartott előadásában Jürgen Müller, az SAP innovációs igazgatója. - Segítségével a vállalatok könnyebben elérhetik az automatizáció magas szintjét, ami szükséges intelligenssé válásukhoz. Conversational AI megoldásunk első körben előre csomagolt, iparág-specifikus szoftverrobotokat tartalmazott, mostani továbbfejlesztésével azonban a nagyvállalatok már maguk is elkészíthetik csevegőrobotjaikat, amelyekkel saját vevőszolgálatuk, ügyféltámogatásuk folyamatait automatizálhatják.
Október végétől így nagy teljesítményű, gyors robotépítő szolgáltatássá vált az SAP Conversational AI, amellyel a szoftvercég szerint napok alatt elkészíthetők, bevezethetők és méretezhetők a munkavégzés hatékonyságát látványosan növelő botok.
Az SAP öt új ML szolgáltatást is indított, amelyek többek között a képeken látható szövegek kinyerésével, objektumok osztályozásával, a szövegben megjelenő minták és fordulatok felismerésével segítik az adatkutatókat saját ML-modelljeik gyorsabb tanításában. A Google-lal közösen az SAP két további ML-szolgáltatást jelentett be párbeszédalapú alkalmazásokhoz, amely a DeepMind WaveNet technológiájával az írott szöveget beszéddé alakítja, és fordítva.
November folyamán az SAP ML-szolgáltatásai a Google Cloud Platformon (GCP) is megjelennek, a vállalatok így a GCP-t és az SAP Cloud Platformot együtt használhatják majd intelligens alkalmazások készítésére. A konferencián az SAP ML-portfóliójának további szélesítéséről is beszélt. A szoftvercég célja, hogy az RPA, a gépi tanulás és az intelligens csevegőrobotok technológiáira épülő, egységes, végponttól végpontig ívelő automatizációs megoldást adjon a vállalatoknak. Az első termék 2019 elején várhatóan az SAP S/4HANA rendszerhez készült robotinfrastruktúra lesz. A felhasználók ezzel a megoldással úgy taníthatják majd a vállalatirányításban használt szoftverrobotjaikat, hogy az alkalmazásokban egyszerűen végigkattintgatnak az automatizálni kívánt munkafolyamatokon.
Analitikai alkalmazások a felhőben
Várhatóan még az év vége előtt elérhetővé válnak az SAP Analytics Cloud megoldásának új, ML-alapú fejlesztései is, amelyekkel a fejlesztők és az üzleti felhasználók is kifinomult képességekkel felruházott analitikai alkalmazásokat készíthetnek. A dedikált fejlesztőkörnyezetet és alkalmazástervező eszközöket adó SAP Analytics Cloud szolgáltatás többek között fejlett scripteléssel, az analitikai tartalom szabványosításával és alkalmazásprogramozási interfészekkel (API-kal) is igyekszik majd megkönnyíteni ezt a munkát.
A professzionális színvonalon elkészíthető és központi irányítás alá vonható analitikai tartalom a vezetői műszerfalaktól kezdve a kifinomult tervezésen át a gépi tanulásra épülő alkalmazásokig fog terjedni. Az SAP Analytics Cloud szolgáltatás könyvtáraiban eközben újabb partnertartalmak is megjelentek, hangzott el a konferencián.
Közéjük tartoznak a vezetői műszerfalak elkészítésének bevált gyakorlatát átadó üzleti tartalmak, iparág-specifikus és üzletági forgatókönyveket részletező csomagok, amelyeket a vállalatok az SAP S/4HANA és más alkalmazásaival használhatnak. A felhasználási helyzetek leírása mellett ezek az új csomagok előre definiált műszerfalakkal, az SAP Digital Boardroom megoldásban elkészített napirendekkel és S/4HANA-ra szabott adatmodellekkel segítik a tervezést többek között a pénzügy és az emberierőforrás-kezelés terén.
TechEd konferenciáján az SAP egy innovációs programot is bejelentett, hogy partnereit olyan alkalmazások készítésére ösztönözze, amelyek az S/4HANA fejlett képességeit a kiemelt iparágakon - például a professzionális szolgáltatásokon és a gyártóiparon - belüli mikrovertikumok szereplőihez is eljuttatják a nyílt és agilis SAP Cloud Platformon keresztül. A partnerek ehhez minden eszközt megtalálnak az S/4HANA Cloud SDK fejlesztőkészletben. Az SAP részt vesz majd az elkészült megoldások piacra vitelében. Első körben a kiválasztott partnerek szűkebb körével fog együttműködni, de a tervek szerint a programot 2019 második felében minden S/4HANA Cloudra fókuszáló partnerére kiterjeszti.