A Magyar Reklámszövetség becslése szerint a hazai nettó reklámköltés az összes szektort figyelembe véve átlagosan 6,24%-kal nőtt a tavalyi évben - ezen belül az egyetlen szektor, amely átlagon felüli növekedésre volt képes, az internetes hirdetések piaca, amely 43,68%-kal szárnyalta túl tavalyi eredményét, így immáron a reklámtorta 10%-át mondhatja magáénak. Ez azt mutatja, hogy a magyarországi reklámpiac is a nemzetközi trendeknek megfelelő irányba mozdul el.
Ezt felismerve a Google egy ingyenes képzéssorozatot indít az internetes marketing iránt érdeklődők számára. A szeminárium előadásai bárhonnan hozzáférhetők lesznek, mivel online látogathatók.
A webanalitika fontosságát ma már egyetlen, weboldallal rendelkező vállalat sem vitathatja el. A céges honlap a legtöbb ember számára az adott céghez vezető kapu, amelynek minőségén komoly üzletek múlhatnak. Elemzéséhez és fejlesztéséhez elengedhetetlen a jól képzett webanalitikai szakember, és az ő munkáját megkönnyítő, kellően sokoldalú és intelligens szoftver.
Ebben nyújthat segítséget a Google két előadása. Április 16-án csütörtökön egy bevezető jellegű előadást hallgathatnak meg délelőtt fél 11-től az érdeklődők, míg a június 4-i képzés már a gyakorlottabbaknak szól. Az előadások címe: Bevezetés a webanalitikába és a Google Analytics webanalitikai programba, illetve Google Analytics haladóknak: A célok megfelelő beállítása.
Az első alkalommal a webanalitika alapjai kerülnek terítékre - pl. honnan érkeznek a weboldal látogatói és hogy navigálnak ott -, míg a nyár elején a weboldalon történt vásárlások, megrendelések, regisztrációk és egyéb bonyolultabb tevékenységek mérésének és az ebből következő optimalizációs tevékenységeknek a kulisszatitkaival ismertetik meg a hallgatókat. Az előadások teljes mértékben interaktívak, az érdeklődők kérdéseire a Google szakemberei válaszolnak.