Miután a közbeszerzési jogorvoslattal élő Enterprise Group - annak érdekében, hogy a rendszer határidőre megvalósulhasson - visszavonta jogorvoslati kérelmét, a nyertes M&S Informatikai Zrt. megkezdheti az egységes segélyhívó rendszer infokommunikációs alrendszerének kiépítését.
Az M&S Informatikai Zrt. feladata lesz egy európai színvonalú komplex infokommunikációs rendszer kiépítése, hogy egyszerűbbé és gyorsabbá váljon a segítségnyújtás folyamata. A 112-es segélyhívószám már 1999 óta működik Magyarországon, vezetékes vagy mobiltelefonról is ingyenesen hívható. Mindazonáltal, bevezetése óta "csak" egy háttér-infrastruktúra nélküli, telefonos szolgáltatás volt.
Az új rendszer viszont képes lesz valós idejű adat- és hangkapcsolatot biztosítani a lakosság és a készenléti szervek érintett szereplői - az irányítók és a végrehajtók között. A közbeszerzési eljárás elhúzódása miatt a kormány még egy decemberi határozatában ez év március 31-ről, december 31-re módosította az egységes segélyhívó rendszer kiépítésének határidejét.
A 112-es hívószámmal és az Egységes Segélyhívó Rendszer kiépítésével kapcsolatban a konzorcium és a nyertes vállalkozó 2013. március közepén egy sajtóesemény keretében ad részletes tájékoztatást.