A mögöttünk álló év egyik legnépszerűbb trendje a BYOD, nem elég, hogy továbbra is az egyik legmeghatározóbb IT-buzzword, de tovább is fejlődik. Idén már inkább BYO_ lesz a kulcsszó, hiszen nem csak saját kütyüket, de alkalmazásokat, operációs rendszereket, tárhelyet és felhőt is magukkal visznek majd az emberek a munkahelyre. Természetesen, ez újabb kihívások elé állítja majd az IT-biztonsági szakembereket.
Az EG úgy véli, a közösségi média generációváltáson esik majd át, a jelenleg ismert helyett egy sokkal produktívabb és strukturáltabb virtuális közösségi modell lesz a meghatározó, amit az üzleti szférában is hatékonyabban lehet majd használni. Bár a közösségi média szakértői úgy vélik, az email kora leáldozott, szinte biztos, hogy megmarad az üzleti célú elektronikus kommunikáció fő eszközének. Strukturáltsága, ellenőrizhetősége, ismertsége és elterjedtsége miatt az elektronikus levelet még jó ideig semmi sem lesz képes maga mögé utasítani. Hozzáteszik: 2013 a levelező rendszerekhez készülő bővítmények - például a levelezési hatékonyság és szűrőeszközök - aranykora lesz.
Beborul az ég, legalábbis ami az informatikát illeti, hiszen a felhőnek köszönhetően elmosódik a határvonal a magán és üzleti célú felhasználás között, így az alkalmazottaknak egypontos hozzáférésük lesz a saját és vállalati adataikhoz. A privát felhő teljesen kiszorítja majd a pendrive-okat és a levelezést a csapatmunkához kapcsolódó tartalommegosztás területén.
A csapatmunka egyébként is egyre fontosabbá válik, ahogy a vállalatok felfedezik annak hatékonyságában rejlő kiaknázatlan lehetőségeket, így a kritikus feladatokon is távolról dolgozó és szétszórt virtuális csapatok dolgoznak majd. A videokonferenciák aranykora is eljön, hiszen elterjedésének hagyományos gátjai megszűntek; 2013-ban már szélesképernyős tévéken is lehet majd többrésztvevős beszélgetéseket folytatni.
Egyre népszerűbb lesz a WebRTC1, valamint olyan területeken is megjelenthetnek hang és videó funkciók, amire eddig nem is számítottunk. A z NFC technológiát pedig már nem csak az érintés nélküli mobil kereskedelemben, hanem tartalom megosztásra és UC (Egységes Kommunikációs) interakciókra is bevetik. A konnektivitás a gépjárműiparban szint megmutatkozik, hiszen az okostelefonoknak, táblagépeknek már alapértelmezett helye lesz a műszerfalakon. A fejlesztéseknek - mint a szövegolvasók és a hangalapú szövegbevitel - köszönhetően csökkennek majd a vezetést zavaró tényezők.
A kommunikáció még nagyobbra hizlalja majd a Big Datát a rögzített, leiratozott és címkézett beszélgetéseknek köszönhetően. A hatalmas mennyiségű adat rendszerezése, szűrése és kereshetősége nagyban megkönnyíti majd a kommunikáció megfelelő kontextusba helyezését, mivel a felhasználók jelentős része szenved az információbőségtől és a több csatornán is folyamatos, átláthatatlan kommunikációtól. Az adatokat összegző és elemző rendszer jelzi, hogy mely információ releváns és aktuális, ezzel segítik a felhasználók munkáját. Ráadásul korábban rejtett tartalmakat hoz felszínre, és fényt derít az adatok közti kapcsolatokra, amelyek lehetővé teszik a csapatok teljesítményének fejlesztését.