Különféle felmérések láttak napvilágot az utóbbi időben, melyek szerint a hirdetésblokkoló szoftverek sokmilliárd dollárnyi bevételtől fosztják meg az internetes szolgáltatókat, a kisebbeknek pedig a puszta létét is veszélybe sodorják. A német bulvárlap, a Bild kiadója megelégelte a hirdetésblokkolók - például az AdBlock Plus vagy a uBlock Origin - használatát, és elérhetetlenné tette az ilyen szoftvereket futtatók számára az újság weboldalát. Ha valaki bekapcsolt blokkolóval kívánja betölteni böngészőjébe az online kiadványt, egy üzenetoldalra irányítják át, ahol közlik vele, hogy hirdetésblokkolóval ezentúl nem tudja majd elérni a Bildet. Az oldal arra vonatkozólag is ad útmutatást, hogy miképpen tudja kikapcsolni a reklámfóbiás olvasó a blokkolót.

Az új rendelkezések nem korlátozzák a nyomkövetést megakadályozó böngésző kiterjesztéseket - NoScript, Privacy Badger - használók hozzáférését, pedig ezek szintén blokkolják a hirdetéseket.