Az utóbbi hónapokban nem sűrűn találkozhattunk a PC-kiszállítások növekedéséről szóló híradásokkal. Az IDC elemzőcég legutóbbi elemzésében szakított a negatív trenddel: adataik szerint az idei év második negyedében 9,1 százalékkal 25,2 millió darabra nőtt az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magába foglaló EMEA-régióban eladott személyi számítógépek száma.
Az IDC korábban csak 5,6 százalékos emelkedéssel számolt – annak ellenére is, hogy a tavalyi év azonos időszakában jelentős mértékben, 8,4 százalékkal zuhantak az eladások.
A növekedés jelentős része a közép- és kelet-európai piacerősödésnek volt köszönhető: itt, „a gyártók agresszív nyomása miatt” 25,1 százalékkal nőtt a kereslet – olvasható az elemzők közleményében. A térség éllovasa Oroszország volt, ahol közel 3,96 millió PC-t adtak el az április eleje és június vége közötti három hónapban.
A nyugat-európai eladások „mérsékelt, 4,1 százalékos növekedést produkáltak, a gyenge felhasználói érdeklődés érezhetően hatással volt a piac alakulására, miközben az üzleti értékesítések növekedése is lassuló tendenciát mutatott”. Az Egyesült Királyság kimondottan rossz negyedet zárt: itt kevesebb személyi számítógép kelt el, mint egy évvel korábban.
A negatív trend megfordításáért – legalábbis részben – az Acer a felelős: a gyártó értékesítései tavaly ilyenkor még jelentős, 37,8 százalékos visszaesést mutattak; az idei Q2-ben azonban már 32,7 százalékos növekedésről számolhattak be.
A HP továbbra is piacvezető. Az amerikai vállalat ugyan 4,5 százalékkal kevesebb, összesen 4,8 millió darab vasat adott el, mint az előző év második negyedévében, de így is a teljes szegmens 19,2 százalékát birtokolják. A maradékon az Acer Group,az Asus, a Dell és a Lenovo osztozik; őket a Toshiba, a Samsung, az Apple, a Sony és a Fujitsu követi. Az Asus 39,2 százalékkal növelte a kiszállításait, és lehagyta a Dellt, miközben a Lenovo hatalmas, 63,3 százalékos erősödést produkált, és állva hagyta a Toshibát.