Évek óta gyakorlatilag ugyanarról beszél a webes szakma, a pénzről. Mindenki szeretne megfelelő bevételekre szert tenni abból a felhasználói körből, akit képes elérni. A blogok világában a legkaotikusabb a helyzet, hiszen csak nagyon kevés igazi áttörésről tudunk, s azok is inkább egyfajta szakmai elismertség felé való haladást, üzletiesedést mutatnak. A gasztrobloggerek portálok, magazinok szakíróvá cseperedve, semmiben nem különböznek a hagyományos újságíróktól. A kérdés persze továbbra is az, hogy magukat a blogokat ki támogatja, a válasz, hogy legtöbbször senki.
Ez alól persze kivétel, ha egy cég saját blogot indít, de ez már megint más műfaj, hiszen a szakmai bloggerek már fizetésért teszik a dolgukat.
A blog kérdés másik vonatkozása, hogy a legjobbak mellett, átláthatatlan számban és sokszor megkérdőjelezhető minőségben készülő anyagok számos esetben már csak duplikátumok a már megjelent hírek visszhangjai. Az pedig legtöbbször egyáltalán nem a bloggertől függ, hogy felkapott lesz-e vagy elfeledett. Nehéz ma jó és ismert bloggernek lenni, hiszen hosszú és kitartó munka vezet a sikerhez, úgy hogy közben senki sem fizet semmit a megjelenő tartalomért. A sikeresek végül persze találhatnak fizetős megoldásokat, de a web2 ezen szeglete továbbra is homályos anyagi lehetőségekkel kecsegtet.
Az előadások megszokott előadói után legjobban azt vártam, hogy milyen is lesz a Budapestre hozott startup verseny a BarCamp. A Budapest Bank Startup Verseny névre keresztelt verseny 7 résztvevője közül néhányan már régi motorosnak számítanak az ilyen versenyeken. A Moly.hu esetében nem is nagyon értettem mit is keres egy néhány éve sikeresnek látszó könyvolvasó közösség ezen a versenyen, de kiderült, hogy ők is exit lehetőséget keresni jöttek. A persze a többi versengő esetében is komoly vonzerő volt a 15 perc hírnév és a nagy kitörés lehetősége. Ehhez viszonyítva szerintem a mezőny nem volt elég izmos.
A joszaki.hu egy közösségen alapuló szakemberkeresővel egy hasznos szolgáltatást mutatott be a hazai befektetői élet szereplőiből verbuvált zsűrinek. Az otthonrol.hu megoldást keresett a távmunka interneten keresztüli megszervezésére, a Ninimo.com egy családi portált körvonalazott, a Csajok és Pasik egy iwiw applet sikerén felbuzdulva indulna webes hódító útjára, a grundfoci egy sportközösség felépítését célozta meg, míg a pocketgiude a mobilunkat alakítaná egyfajta információs terminállá, idegenvezetővé. A grémium ez utóbbit ítélte a legérdekesebbnek, az otthonrol.hu és a joszaki.hu pedig dobogósként végzett.
Kicsit úgy éreztem, hogy nagy meglepetést egyik bemutatott szolgáltatás sem okozott a profi zsűri és a kíváncsi közönség soraiban. Persze lehet, hogy ez a web2 titka manapság, hogy már észre sem vesszük ha beépül valamely szolgáltatásba, természetesnek vesszük a működést és használjuk, mint minden korábban kitalált nagyszerű találmányt.
Lehet, hogy még az is megéri, hogy évről évre beszélünk, vitatkozunk, előadunk róla egy ilyen szakmai fórumon, mert legalább itt összetalálkoznak a web2-t használók és a való életben is kapcsolatokat kötnek, valódiakat s nem virtuálisakat.
Hova tűnt a web2?
A Web2 symposiumon jártunk, kerestük a web2-t, de csak a kérdőjelek száma növekedett az ott hallottak alapján. Lehet, hogy már minden web2? (szubjektív)
Hirdetés
Hirdetés