Az üzemanyagárak megállíthatatlanul emelkednek, miközben az alternatív megoldások térnyerése továbbra is csak egy ígéret. Így van ez az elektromos autókkal is, amelyeknél habár volt pár figyelemre méltó próbálkozás - General Motors Volt és Nissan Leaf - , azok az adókedvezmények dacára sem tudtak egy széles vásárlói réteget maguk köré gyűjteni.
A Leafből a legutóbbi adatok szerint 25 ezer példányt értékesítettek a világon, miközben 2010-ben 14 millió benzin/gázolaj üzemű személygépkocsit adtak el csak az Egyesült Államokban. A kocsikat több tényező miatt nehéz eladni. Egyrészt a töltők egyelőre csak kis hatótávra tudják elszállítani az utasokat, a gépjárművek túlságosan sokba kerülnek, az akkumulátorok pedig egy ütközés következtében könnyen lángra kaphatnak.
Természetesen nem csak az energiatárolás miatt érdemes odafigyelni az elektromos autókra, azok informatikai kihívásai szintén egyre hangsúlyosabban jelentkeznek, amely téren innovatív megoldások várhatóak.
A témáról bővebben és a hazai helyzetről a Computerworld cikkében olvashat!