A Cisco közzétette a skóciai Aberdeen-ben valamint a kaliforniai San Joséban folyó Cisco HealthPresence program eredményeit, amelyekből kiderül, hogy a betegek több mint 90 százaléka elégedett a programban alkalmazott távorvoslási szolgáltatással, és másoknak is ajánlaná azt.
A technológia olyan betegellátási modellt nyújt, ahol az orvos és betege különböző - egymástól több száz, vagy akár több ezer kilométerre található - helyszínen tartózkodik. A konzultációra egy valósághű találkozást idéző videokonferencia keretében kerül sor, miközben az orvos a távdiagnosztikai eszközök segítségével - valós idejű információkat, adatokat kap a páciens állapotáról.
A HealthPresence segítségével az egészségügyi szolgáltatók hatékonyabb módon - és akár országhatárokat átívelően - nyújthatnak szolgáltatásokat a sok esetben szűkös klinikai erőforrások optimális felhasználása révén, olyan betegeknek is, akik a földrajzi távolság miatt ezeket egyébként nem vehetnék igénybe.
A megoldás működtetéséhez nem szükséges mélyebb informatikai tudás, hiszen azt egy orvosi eszközök kezelésében jártas személy is kezelheti, aki az élő, valós idejű kapcsolat révén a központban dolgozó orvos instrukció alapján működteti a felszerelt műszereket.
Távlati lehetőségek
A Cisco, és a vele szorosan együttműködő Gen-i nevű vállalat 2008 júliusában az új-zélandi West Coast District Health Boarddal együttműködve megkezdte a Cisco HealthPresence tesztelését a további felhasználási lehetőségek feltérképezésére. Elsősorban azt vizsgálják, hogy a megoldás révén növelhető-e az orvosi erőforrások elérhetősége, valamint megoldható-e az orvosi ellátás kényelmes és időben történő biztosítása. Az ápolószemélyzet nem hivatalos beszámolói szerint az egészségügyben használható megoldás felgyorsítja és hatékonyabbá teszi az orvosi döntések meghozatalát.