Meggyorsítja a munkánkat, ha a számítógép bekapcsolása után, az operációs rendszer indulásakor automatikusan megnyítódnak azok a dokumentumok, amelyeken éppen dolgozunk. Ennek megvalósításához nem kell mást tennünk, mint a Windows Indítópult nevű mappájában elhelyezni a betölteni kívánt fájlokra mutató parancsikonokat.
Először indítsuk el a Fájlkezelőt a Windows gomb+E billentyűkombinációval, majd írjuk be a címsorba az Indítópult szót, és üssük le az Enter gombot, melynek hatására megnyílik az Indítópult mappa. Kattinsunk ebben a jobb egérgombbal, a gyorsmenüben válasszuk az Új/Parancsikon tételeket, keressük meg a lemezen a kívánt fájlt, jelöljük ki, és kattinsunk az OK gombra. Most kattintsunk a Tovább gombra, adjunk nevet a parancsikonnak, vagy hagyjuk változatlanul a felkínált nevet, végül kattintsunk a Befejezés gombra.
Ismételjük meg a műveletet a többi megnyitni kívánt fájl esetében.