Reed Hastings, a Netflix vezérigazgatója kedden, a New York-i UBS Media konferencián tartott előadásában őszintén beszélt a vállalat gazdasági nehézségeiről és elismerte, egyes átgondolatlan döntéseikkel számos felhasználójukat magukra haragították. „Annyi nehéz feladattal sikerült megbirkóznunk az idén, hogy végül elbíztuk magunkat" - jelentette ki a CEO.
A Netflix vesszőfutása akkor kezdődött, amikor a cég eltérő tarifájú díjszabást vezetett be DVD-futár és steraming videó szolgáltatásaira. A felhasználók egy része már ezt sem nézte jó szemmel, ám amikor szeptemberben bejelentették, hogy Qwikster néven különálló DVD-kölcsönzőt indítanak, olyan heves tiltakozással kellett szembesülniük, hogy végül visszavonulót fújtak és lemondtak az új branddel kapcsolatos terveikről. „Túl gyorsan akartunk lépni" - kommentálta az esetet Hastings.
A Netflix vezérigazgatója a kudarc ellenére sem változtatott alapvető filozófiáján. „A jövő a steraming-megoldásoké; mi ezek fejlesztésére fókuszálunk. Mindegy, mi történik a DVD-piacon (...), a magunk részéről nem akarunk több időt és energiát ölni bele" - mondta a menedzser.
Hastings szerint a Netflix első számú piaci ellenfele nem a Hulu, a Redbox, vagy az olyan tech-nagyágyúk, mint az Amazon és a Goggle, hanem az HBO on-demand szolgáltatása, az HBO Go. A cég annyira komolyan veszi a versengést, hogy 2012-ben első számú konkurensükhöz hasonlóan maguk is saját gyártású sorozatot gründolnak: a House of Cards főszerét a kétszeres Oscar-díjas Kevin Spacey játssza.
A CEO úgy véli, a streaming szolgáltatók legnagyobb problémája az, hogy „jogi értelemben kábeltévé hálózat vagyunk". A Netflixnek ugyanúgy fizetnie kell a minőségi tartalmak sugárzási jogaiért, mint a hagyományos televíziós csatornáknak; a gyártók pedig egyre többet kérnek ezekért a tartalmakért. Véleményét egy a témában járatos elemző számításai is megerősítik, aki szerint a Netflix licenköltése a 2010-es 180 millióról 2012-re kétmilliárd dollárra nő majd.
Hastings kemény kérdéseket kapott azzal a múlt hónapban kiszivárgott hírrel kapcsolatban, hogy a cég 2012-ben végig veszteséggel számol, és ismételt részvénykibocsátással szeretné felduzzasztani megfogyatkozott készpénzállományát. „Rendelkezünk a kellő tőkével" - igyekezett megnyugtatni a kedélyeket a Netflix vezetője. Optimista jövőképének némileg ellentmondani látszik, hogy a vállalat részvényeinek tőzsdei értéke alig fél év alatt 74 százalékot esett.